  • Data: 2022-04-21 19:47:24
    Temat: Re: Korelacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 21 Apr 2022 11:42:35 +0200, Olin wrote:

    > Jak pisałeś, na śmiertelność mogą mieć też wpływ inne czynniki, dlatego coś
    > rozsądnego można powiedzieć analizując dane dla wielu krajów. Dla IV fali
    > okazało się, że decydujące są szczepienia; co zresztą już wiele razy
    > pokazywałem:
    > https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view

    Albo juz efekt Omikrona.

    Bo z jednej strony - linia regresji jakby wyraznie widoczna,
    ale z drugiej zobacz np Łotwa-Estonia, czy Litwa-Polska.
    Albo Słowacja-Grecja-Szwecja.

    > Z ciekawości poznawczej można by sprawdzić, jak to wygląda w tym roku, ale
    > zupełnie mi się nie chce, bo wklepywanie danych zajmuje czas, a grupowych
    > bystrzaków i tak do niczego nie przekona.

    Moze by przekonalo ... o ile bedzie do czego :-)
    Tylko ... moze np sam marzec ?

    > W każdym razie cała afera zaczęła się od Shurka, który wymachiwał brytyjską
    > krzywą zakażeń na dowód, że szczepionki zupełnie nie działają, a nawet
    > pogarszają sytuację. Wymyślił nawet 'współczynnik korelacji przypadków z
    > datą szczepień'.

    No ale sam widzisz - zachorowalnosc w UK taka, jakiej nigdy wczesniej
    nie bylo.
    Smiertelnosc co prawda malutka.
    Omikron czy szczepionka ?

    Na zachorowalnosc szczepionka ponoc tez pomagała, wiec musisz
    przyznać, ze ktos kłamał lub nowa mutacja :-)

    J.