  • Data: 2022-04-21 11:42:35
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 21 Apr 2022 00:41:27 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Niby tak, ale zobacz taką Danię:
    > https://covid19.who.int/region/euro/country/dk
    > ..też obrywa omikronem.
    >
    > Nie ulega wątpliości, że chronią, tylko jakby nie da się w sposób
    > jednoznaczny stwierdzić jak bardzo. Co kraj to inna charakterystyka.
    >
    > Portugalia, Irlandia w miarę dobrze pokazują efekt szczepionki (to czego
    > się spodziewamy):
    >
    > https://covid19.who.int/region/euro/country/pt
    > https://covid19.who.int/region/euro/country/ie

    Jak pisałeś, na śmiertelność mogą mieć też wpływ inne czynniki, dlatego coś
    rozsądnego można powiedzieć analizując dane dla wielu krajów. Dla IV fali
    okazało się, że decydujące są szczepienia; co zresztą już wiele razy
    pokazywałem:
    https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view

    Z ciekawości poznawczej można by sprawdzić, jak to wygląda w tym roku, ale
    zupełnie mi się nie chce, bo wklepywanie danych zajmuje czas, a grupowych
    bystrzaków i tak do niczego nie przekona.

    W każdym razie cała afera zaczęła się od Shurka, który wymachiwał brytyjską
    krzywą zakażeń na dowód, że szczepionki zupełnie nie działają, a nawet
    pogarszają sytuację. Wymyślił nawet 'współczynnik korelacji przypadków z
    datą szczepień'.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek