    Date: Mon, 28 Mar 2022 07:07:35 +0200
    Subject: Re: Korelacja
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <t1c7n7$115j$1@gioia.aioe.org> <t1cki3$1eip$1@gioia.aioe.org>
    <118cbz7i0fst$.nql55eszt8p6.dlg@40tude.net> <t1ep34$v79$1@gioia.aioe.org>
    <623aedaa$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <623b1db2$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <623b2ae9$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <arq3u9980cru$.4ie72gpe0qlb.dlg@40tude.net>
    <16gelbv4x1hp0$.zxkvyqyv0lml.dlg@40tude.net>
    <t1hjb3$me5$1@gioia.aioe.org> <623ec5e6$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
    <t1p2iu$1cjk$1@gioia.aioe.org>
    <624016ea$0$476$65785112@news.neostrada.pl> <t1p9tv$1o8$1@gioia.aioe.org>
    <62406324$0$488$65785112@news.neostrada.pl> <t1qbbq$ben$1@gioia.aioe.org>
    <6240c0dc$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <Ht60K.17967$f91.12024@fx09.ams1>
    From: Shrek <...@w...pl>

    > Bo to jest tak, że to co ci naukowcy publicznie twierdzą to jest zwykły
    > skrót myślowy lub/i wypowiedź na potrzeby prasowe/polityczne.

    O to to!

    > Jakikolwiek rozsądny naukowiec nigdy w sposób kategoryczny nie
    > stwierdzi, że tak spomplikowana rzecz jest absolutnie bezpieczna.

    No widzisz, a kwiat twierdzi, że tak właśnie mówią. Podobnie jak żaden
    rozsądny naukowiec nie powie, że preparat dostępny od roku, który
    generalnie po pół roku przestał spełniać swój główny cel to "najlepiej
    przebadany preparat w historii". No a kwiat twierdzi, że tak jest.
    Pewnie nawet jakiegoś naukowca zacytował.

    > "Naukowcy uważają, że jest bezpieczna" oznacza tyle, że w oparciu o
    > bieżącą wiedzę i dostępne badania jest to bezpieczne.

    Dokładnie tyle. Natomiast te artykuły piszą dziennikarze. Którzy nie są
    aż tacy niezależni jak się coponiektórtym wydaje - jak gazeta dostaje
    kasę na reklamy programu szczepień na całe strony, to nie trzeba być
    ajsztajnem, że główny redaktor raczej nie będzie zachwycony krytycznymi
    artykułami na ten temat. Zresztą kto wie jak działa środowisko naukowe
    ten zapewne słyszał słowo "grant". Więc oczywiście nie należy podadać w
    paranoję, ale nalezy sobie zdawać sprawę, że to co widzimy w prasie i
    portalach jest "przefiltrowane" zwykle dwukrtonie i pewną dozę
    sceptycyzmu i krytycyzmu należy zachować.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.