    Date: Sun, 27 Mar 2022 15:14:13 +0200
    Subject: Re: Korelacja
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <t1c7n7$115j$1@gioia.aioe.org> <t1cki3$1eip$1@gioia.aioe.org>
    <118cbz7i0fst$.nql55eszt8p6.dlg@40tude.net> <t1ep34$v79$1@gioia.aioe.org>
    <623aedaa$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <623b1db2$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <623b2ae9$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <arq3u9980cru$.4ie72gpe0qlb.dlg@40tude.net>
    <16gelbv4x1hp0$.zxkvyqyv0lml.dlg@40tude.net>
    <t1hjb3$me5$1@gioia.aioe.org> <623ec5e6$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
    <t1p2iu$1cjk$1@gioia.aioe.org>
    <624016ea$0$476$65785112@news.neostrada.pl> <t1p9tv$1o8$1@gioia.aioe.org>
    From: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.03.2022 o 11:14, Kviat pisze:

    > Są dowody, że są długofalowo bezpieczne.
    > Były w tym drugim linku.

    To po co podajesz pierwszego linka, skoro odpowiedź na pytanie zawarte
    wprost w pierwszym linku jest zawarte nie w nim tylko w drugim. To jakaś
    zabawa w ciuciubabkę?

    > Nie rozumiem. Przecież właśnie to zakwestionowałeś...

    Dobra nieprecyzyjnie się wyraziłem, żeby twierdzić że powodują
    powinienem mieć rzeczywiście jakieś podstawy. Żeby twierdzić że tak na
    pewno to nie wiemy... nie potrzebuję nic - bo właśnie na pewno to nie wiemy.

    > No to skoro nie ma...

    To znaczy że dalej nie wiemy. Ludzie już wykładali wodociągi ołowiem (do
    tej pory ta dziedzina inżynierii nazywa się plumbing;), dachy eternitem,
    azbest wkładali wszędzie, pili napromieniowane wody. Za każdym razem nie
    znali i nie mieli podstaw żeby twierdzić, że to może nie jest dobry
    pomysł i za każdym razem okazywało się, że nie taki fajny jakby się
    wydawało. Zrozum mnie - ja nie twierdzę, że szczepionia są
    niebezpieczne. Uważam, że są bezpieczne - to znaczy że ryzyko choć
    istnieje jest pomijalne. Ale twoje argumenty są z dupy - nie możemy
    zagwarantować brak długofalowych skutków, bo po prostu nie możemy.

    Na doatek ośmieszasz naukę, że mamy najlepiej przebadany preparat w
    historii, jesteśmy pewni że jest bezpieczny po wsze czasy ale nie możemy
    przecież przewidzieć jaka będzie jego skuteczność za tydzień albo cztery
    bo to już wymagałoby jasnowidztwa. To się nie spina. Dajesz pożywkę
    szurom. A ani nauka ani tym bardziej medycyna nie jest nieomylna.

    > Jak niby? Takie właśnie jest stanowisko nauki - że są bezpieczne.

    Ale za pół roku też?

    A są skuteczne? A za pół roku też?

    > Czyli jak więcej konkretów jest w linku drugim, to domagasz się
    > konkretów w linku pierwszym, bo drugiego nie chciało ci się przeczytać.
    > To logiczne.

    To po chuj dajesz pierwszego skoro nic w nim nie ma, poza głębokim
    przekonanie autora wspartym jeszcze głębszym przekonaniem jego kolegów?
    Jakbym napisał, że przeczytałem akurat drugi to byś napisał że było w
    pierwszym?

    > Ale rozumiesz, że "nie ma takich skutków" to właśnie chodzi o skutki
    > długoterminowe, to znaczy chodzi o te w przyszłości, które niby nie
    > kwestionujesz, że ich nie będzie, ale to nie znaczy, że nie uważasz, że
    > ich nie będzie.

    A skąd wiesz, co jest albo czego nie ma w przyszłości. Jak przyszło do
    rozliczania skuteczności to było larum, że przecież nikt nie pisał, że
    skuteczność się utrzyma, żaden szanujący naukowiec by tego nie napisał,
    bo skąd ma wiedzić co przyniesie przyszłość:P No więc?

    > Naukowcy, którzy mają o tym pojęcie, twierdzą coś innego.

    Ci sami co twierdzili że skuteczność to 95% ale przecież oczywistym
    jest, że nie mogą się wypowiadać o tym jaka będzie za pół roku, bo
    przecież nie są jasnowidzami?

    > Musisz koniecznie ich uświadomić, że się mylą,

    Znów... Zaraz potem jak ty napiszesz, do swoich, że im się pomyliło i
    ich najlepiej przebadany w histoii preparat przestał działać po niecałym
    pół roku. Napisałeś już do nich? Co ci odpowiedzieli?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.