    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Korelacja
    Date: Wed, 16 Mar 2022 11:15:49 +0100
    <62263282$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    <q01k0v6hzrnz$.ws35fd5nx2d5$.dlg@40tude.net>
    <62278789$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <4p1d7s5awf8n.upo5nhgxshtz$.dlg@40tude.net>
    <622912eb$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <8h62tqpm2xnd$.15raac6w5bbwd.dlg@40tude.net>
    <622a5199$0$467$65785112@news.neostrada.pl>
    <1uolmdauwsdvd.gczaowyaliy9$.dlg@40tude.net>
    <622b7844$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <knv3h2oz4roe.1d0njdry6tbq4$.dlg@40tude.net>
    <6230c6c6$0$490$65785112@news.neostrada.pl>

    Dnia Tue, 15 Mar 2022 18:03:03 +0100, Shrek napisał(a):

    > O borze - ty dalej. Nie, nie twierdziłem. Twierdziłem, że z obrazka może
    > wynika bardzo dużo rzeczy, na przykład że widać koreację z PKB.

    Tak wijesz się dopiero od niedawna.
    Już w styczniu pokazałem, że zgony od PKB nie zależą, a korelacja dla IV
    fali jest bez związku przyczynowego, ale dalej tłukłeś swoje: a to żeby
    zgiąć kartkę, a to że w NRD też mają większą śmiertelność niż w starych
    landach.

    > Nope. To jest skuteczność na "symptomatic infection" czyli zachorowania
    > - według raportów w UK.

    Masz problemy z rozumieniem pisanego, bo internety twierdzą coś innego:

    "A subclinical infection -- sometimes called a preinfection or inapparent
    infection -- is an infection that, being subclinical, is nearly or
    completely asymptomatic (no signs or symptoms)."
    https://en.wikipedia.org/wiki/Subclinical_infection

    Poluzuj folię, to dotlenisz mózg.

    > Definicja ma ponad 100 lat i była znana zanim wymyślono szurów i
    > płaskoziemców:P

    Potrafisz się czymś podeprzeć, poza wewnętrznym przekonaniem?

    > Choroby akurat nie zmniejsza (przynajmniej nie w znaczącym stopniu i po
    > "pełniej dawce"). No chyba że 0-10% po pół roku to jest "skuteczna i
    > działa".

    Choroba i zakażenie, wbrew aksjomatom panującym w szurnecie, to zupełnie
    nie to samo.
    Twój ulubieniec Staś Pytalski zapodał niedawno publikację
    https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2114114

    Popatrz w tabelę 3. Osobno jest "Effectiveness against Infection" i
    "Effectiveness against Hospitalization and Death".
    Szczepionka po pół roku traci skuteczność przeciw czemuś, co - bądź co bądź
    naukowcy - nazywają "Infection".

    > Przeciw zgonom faktycznie wykazuje skuteczność (choć "znacząco
    > odbiegającą" od deklarowanych 100%).

    Ja tam pamiętam, że miało być 95%, ale pojawiła się delta a potem omikron i
    faktycznie jest gorzej. Cały szurnet otworzył szampana i się tym upaja.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl