  • Data: 2022-03-18 12:54:02
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 17 Mar 2022 15:25:04 +0100, Shrek napisał(a):

    > Pytam
    > dlaczego nagle okazuje się, ze tradycyjna definicja skuteczności
    > szczepień (czyli przeciw zachorowaniu) nagle stała się passe i szurska,
    > właśnie wtedy jak szczepionka przeciw kowid przestała zapobiegać
    > zachorowaniu.

    Ale dlaczego mnie? Kiedy pisałem, że taka definicja jest niepoprawna?
    Dopytywałem tylko, jaka jest, bo sam interesuję się trochę innymi rzeczami
    i chciałem żebyś - jako największy możliwy autorytet w sprawach szczepień -
    mnie oświecił.

    > No kurwa inwazja szurów.

    <<Marta Harland, psycholog ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej,
    tłumaczyła, że przekleństwa przynoszą pewien rodzaj ulgi i zmniejszają
    napięcie. Działają trochę "jak tabliczka czekolady na obniżony nastrój".>>
    https://www.polskieradio.pl/9/302/Artykul/1067418,Wu
    lgaryzmy-sposob-na-emocje-czy-objaw-bezsilnosci

    Przyznam, że doskonale rozumiem potrzebę rzucania mięsem. Sformułowałeś -
    za pomocą zgiętej kartki i zrzutu ekranu wzbogaconego o czerwone kreski, a
    nawet wykrzykniki - fundamentalną teorię zaborów, która wspaniale
    tłumaczyła, że zgony na kowid zależą od PKB. Na horyzoncie już były
    gratulacje, kwiaty, wizyty w zakładach pracy, uznanie świata nauki i w
    konsekwencji Nobel z medycyny, a tu jeden prosty rysunek ją obalił.
    W takich warunkach nie sposób się nie zestresować, więc używaj sobie i
    zupełnie nie przejmuj, gdyby ktoś wspominał coś o dresiarskim poziomie
    wypowiedzi i tym podobnych.

    > Skuteczność szczepień bada się w oparciu o skuteczność przeciw
    > zachorowaniu - tak zresztą były ocenianie na dopuszczeniu szczepienia
    > przeciw kowid. Koniec.

    Odniosłeś druzgocące zwycięstwo na polu definiowania skuteczności
    szczepionek. Wszystko wydaje się przeraźliwie jasne, za wyjątkiem cienia
    wątpliwości, w jaki sposób nieskuteczna szczepionka redukuje (i to tak
    znacząco) hospitalizacje i zgony na kowid, ale o to nie zapytam, bo w tak
    podniosłej chwili nie ośmielę się burzyć nastroju.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl