eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKorelacjaRe: Korelacja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!new
    sreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.
    xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!new
    sfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!
    news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 22 Feb 2022 18:01:24 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.6.1
    Subject: Re: Korelacja
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <st89ph$83r$1@gioia.aioe.org>
    <sp5asjpkkp41$.197132jmst6cm.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    <8smmlbmzn0sa$.1844yvhbt2b1y$.dlg@40tude.net>
    <e...@4...net>
    <7jhuzht1n3zi$.m2gjyreup323$.dlg@40tude.net>
    <vbXOJ.192616$_5r7.5719@fx09.ams1>
    <620c9081$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <i9BPJ.33673$EjU2.26429@fx07.ams1>
    <620f31b9$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <rxAQJ.47854$alu7.9996@fx01.ams1> <suvhfc$hti$1@gioia.aioe.org>
    <IoIQJ.42339$wLv5.21439@fx13.ams1> <suvkao$1rcm$1@gioia.aioe.org>
    <skJQJ.613360$hye7.277873@fx11.ams1> <sv00t1$784$1@gioia.aioe.org>
    <rnUQJ.168700$TXc5.100292@fx14.ams1> <sv2dbi$hq$1@gioia.aioe.org>
    <sv2gpp$1p35$1@gioia.aioe.org>
    <16j61zavlc2nm$.1nh5q49bcq1gb.dlg@40tude.net>
    <6214e73d$0$6640$65785112@news.neostrada.pl>
    <15kia7tx9wgpb.1vftei1ax8vnd$.dlg@40tude.net>
    From: Shrek <...@w...pl>
    In-Reply-To: <15kia7tx9wgpb.1vftei1ax8vnd$.dlg@40tude.net>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 62
    Message-ID: <621516e3$0$463$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1645549283 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 463 83.142.196.21:51780
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4346
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:822297
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 22.02.2022 o 16:08, J.F pisze:

    >> pierdoliły bo znają się jak fryzjerzy na awiacji. I potem samoloty
    >> uziemniono i zaczęto sprawdzać. Okazało się, że boeing dodał ficzer o
    >
    > No ale jednak nie paxy uziemily.

    Tak samo jak nieszczepy nie wstrzymały szczepień;)

    >> Oczywiście miało to drugie dno - jakby wpisać w
    >> manual to niektórzy by się zaczęli zastanawiać, czy ten nowy typ jest
    >> rzeczywiście starym tylko lepszym czy jednak nowym typem i trzeba
    >> szkolenia pilotów na nowy typ robić - a to był podstawowy argumnet -
    >> mamy mnóstwo pilotów ze szkoleniami na B737 new generation, więc jak na
    >> maxa nie będzie potrzebne szkolenie typu to jesteśmy w domu.
    >
    > A z drugiej strony ... czy to nie pojdzie, a moze nawet powinno pojsc
    > w te strone, ze pilotuje sie podobnie, a komputery zalatwiaja
    > podobienstwo.

    No właśnie tak poszło;) I może nie byłoby problemu, gdyby nie było to
    łatanie starego projektu na siłę (po prostu 737 jest za nisko zawieszony
    i normalnie wieksze silniki nie wchodzą). No i gdyby tą łatkę zrobić
    dobrze a nie po łebkach. No i powiedzieć pilotom, ze jak źle działa, to
    jak to cholertwo wyłączyć.

    >> Zaczęto sprawdzać proces certyfikacji i okazało się... że boeing
    >> certyfikował sam siebie i tylko papiery do FAA wysyłał a oni brali to za
    >> dobrą monetę, bo przecież badanie się odbyło i kto ma to lepiej
    >> sprawdzić jak sam producent.
    >
    > Tak po prawdzie ... jak mialby FAA sprawdzic dluzszy program ...

    No dokładnie tak. Ale też trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że defacto
    nie był to system sprawdzony przez FAA a przez boeinga. A to jak się
    okazało miało swoje konsekwencje.

    >> Skończylo się na dwuletnim uziemieniu maxów, zmianą procesu certyfikacji
    >> i nieprzyjemnościami dla tej właśnie osoby co miała wątpliwości.
    >
    > Jak pamietasz - nie pierwsze to uziemienie w ostatnim okresie.
    > Boeing jakos to przetrwal.

    Boeing musi przetrwać - jest za duży i robi w obronności usa.

    >> Więc wiara w nieomylonść oraz zwłaszcza w obiektywizm ludzi na
    >> odpiwednich stanowiskach jest mocno przereklamowana. Zwłaszcza jak są
    >> oni poniekąd zainteresowani żeby "w papierach było dobrze" przecież i
    >
    > Taa - afera diesli VW :-)

    Chociażby. No i katalogowe dane o spalaniu;)

    > A kogos z VW chcą sadzać.
    > Niemiec, nie ma znajomosci w USA, USA nie ma tez interesu VW chronic
    > :-)

    Dokładnie - szarpią konkurencję:)
    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1