  • Data: 2007-02-09 16:34:09
    Temat: Re: Kontrola oprogramowania - trochę inaczej
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik JaromirD napisał:
    > Po przeczytaniu wątków "linux a kontrola policji" i "kontrola policji i
    > prawa" przyszło mi do głowy pytanie: czy policjanci zabierając komputer
    > zabezpieczają go jakoś, np. plombą przed otwarciem i podmianą dysku albo
    > wręcz zmianą jego zawartości?

    Nie. I nie zabierają kompa, a jedynie dyski.

    > Jeśli nie, to w przypadku ewentualnego procesu można by sie bronić, że w
    > momencie rewizji na dysku nie było nielegalnych danych (lub były ale nie

    Jasne. A jak im wypadnie z rękawa woreczek z narkotykami i znajdą go na Twoim
    siedzeniu w
    aucie to równie dobrze możesz się bronić - to ONI!
    Życzę powodzenia, chyba nie wiesz w jak policyjnym państwie żyjesz.

    > te, lub nie tyle, np zamiast 1000 plików mp3 tylko 10). I jak w takim
    > wypadku udowadnia się nienaruszalność danych? Bo tak twierdzi policjant,
    > prokurator czy ktokolwiek inny? A ja twierdzę inaczej i dopóki nie udowodni
    > mi się, że jest inaczej to jestem przecież niewinny.

    BUACHA CHA CHA CHA CHA CHA CHA CHA CHA CHA CHA !!!!!!!!!!!!

    BUACHA CHA CHA CHA CHA CHA CHA CHA CHA CHA CHA !!!!!!!!!!!!

    BUACHA CHA CHA CHA CHA CHA CHA CHA CHA CHA CHA !!!!!!!!!!!!

    Spędziłem 8 miesięcy w areszcie bo sąd ma gdzieś czy Ty jesteś winny czy niewinny,
    dla sądu
    liczy się tylko czy za czyny, o które jesteś podejrzany grozi Ci wysoka kara czy nie.
    Jeżeli tak to siedzisz w areszcie i tyle, nie masz ŻADNYCH możliwości obrony dopóki
    nie
    rozpocznie się rozprawa. O ile oczywiście Cię w ogóle oskarżą.

    > Podsumowując, w celu wykluczenia wątpliwości co do niezachowania
    > integralności danych konieczne byłoby np. policzenie sumy kontrolnej dla
    > dysku i przekazanie jej delikwentowi razem z protokołem przeszukania.
    > Czy "procedura" przewiduje taką ewentualność?

    Nie.

    > Nie chodzi mi tutaj o próbę znalezienia furtki dla uniknięcia kary za
    [..]
    > wskaźniki).

    Zapomnij o mp3, sofcie - tylko za piraty jest odpowiedzialność karna, a nie za
    nielegalne.
    Za to trzęś dupą by nie znaleźli na Twoim dysku zdjęć z dzieciakami . To już po Tobie
    nieważne czy oni je nagrali czy ktoś inny. Jest po Tobie.
    Tłumaczyć się możesz co najwyżej swoim dzieciom, znajomym i wnukom, że to nie Ty,
    tylko
    Tobie, ale tak to sobie posiedzisz. Taki to kraj.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net