  • Data: 2010-09-19 10:04:08
    Temat: Re: Kontrola UKS
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2010-09-19 11:06, Użytkownik BK napisał:

    > Serio widzisz jakas roznice z wyjatkiem formalno prawnej
    > kwalifikacji? Przeciez faktycznie sprowadza sie do tego, ze panstwo
    > ukarze swojego obywatela za bycie pyskatym i bezczelnym w stosunku do
    > urzednika - nie ma zadnej szkody, szkodliwosc spoleczna czynku jest
    > praktycznie zerowa - teraz Panstwo dla zasady, zeby udowodnic, ze "ma
    > uatorytet", wyda kupe kasy po to zeby temu obywatelowi pokazac gdzie
    > jest jego miejsce - niby fajnie, tylko problem jest gdzie indziej - po
    > co uchwalac ustawy i nadawac uprawnienia, ktore niczemu nie sluza?

    Różnica jest taka że mógł im napyskować, pokazać dowód
    i ukarać go nie było by za co. A tak jest.

    > Tu sie zgadzam - tylko jest jeszcze jeden problem - niewiele
    > cywilizowanych Panstw ma taki "burdel" w systemie prawnym co zwyklym
    > obywatelom nie ulatwia zycia, nawet ludzie zajmujacy sie roznymi
    > dziedzinami prawa nie sa swiadomi wszystkiego bo prawo sie zmienia, a
    > interpretacje - zwlaszcza organow administracji - bywaja tak kreatywne
    > jakby byly pisane po dopalaczach :) Przeciez nikt z nas "z glowy" nie
    > jest w stanie wymienic wszystkich sluzb i inspekcji - nie mowiac juz o
    > ich uprawnieniach do legitymowania czy kontrolowania.

    Masz rację nikt nie jest. Więc w przypadku kiedy nie jestem
    pewien czy chcący mnie wylegitymować pytam go czy aby na
    pewno ma takie prawo. I jak twierdzi że ma to dla własnego dobra
    najpierw okazuje dokumenty a dopiero potem sprawdzam czy
    aby na pewno nie kłamał.

    > Panstwo samo sobie szkodi i doprowadza do takich paradoksalnych -
    > uchwala duzo glupich przepisow, ktorych czesto obiektywnie nie da sie
    > zrealizowac, powoluje glupie instytucje kontrolne - a jak ktos sie
    > zderzy z ta rzeczywistoscia to jeszcze stosuje genialna metode
    > wychowawcza - kosztem podatnikow ukarze delikwenta grzywna w wysokosci
    > zapewne ok. 25% realnych kosztow jej wymierzenia.

    Popatrz na to z drugiej strony, przychodzą dwie panie na kontrolę
    i nie mogą jej przeprowadzić bo każdy olewa ich żądania.
    Więc daje się paniom odpowiednie uprawnienia i one już
    sobie odpowiednio wychowają takich niedouczonych. A dowód
    na to mamy w opisie zdarzenia.

    > Co do meritum sprawy - watkotworca dal ciala i musi zaplacic grzywne i
    > juz (przyjdzie mu wyrok nakazowy zapewne). Co do adwokata - przerost
    > formy nad trescia - nie ma sensu brac adwokata do sprawy o takie
    > wykroczenie. profesjonalny pelnomoscnik profesjonalnym pelnomocnikiem,
    > jego ubezpieczenie jego ubezpieczeniem - ale bez przesady, szkoda
    > pieniedzy. Trzeba zaplacic grzywne - po co placic grzywne i koszty
    > adwokata?

    Bo wszyscy zakładają optymistycznie że w zarzutach będzie
    tylko nie wylegitymowanie się. A jak będzie coś więcej
    w styku "czynnego oporu" lub "słownego znieważenia" ?
    To co dla jednego może być typową odpowiedzią (np. odwal się
    smętna cipo) dla drugiej strony może być już obrazą.