  • 1. Data: 2010-09-17 19:11:53
    Temat: Kontrola UKS
    Od: "Bucki Jan" <b...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam pytanie odnośnie kontroli UKS w firmie.
    Pewnego dnia wpadła kontrola (dwie panie w cywilu) UKS (do naszego zakładu)
    sprawdzająca poprawność fiskalizacji w kasie. Ja w tym czasie byłem na
    zwolnieniu lekarskim od trzech miesięcy, ale w tym dniu i w tej godzinie gdy
    była kontrola UKS ja sie pojawiłem w pracy po odbiór zaświadczenia do ZUS.
    Pani z UKS stanowczym tonem zapytała mnie kto ja jestem, a ja powiedziałem,
    że to nie ma znaczenia bo jestem na L4. Zapytała czy tu pracuje, a ja w
    dalszym ciągu mówię, że tak ale jestem od kilku miesięcy na zwolnieniu
    lekarskim a teraz jestem tu gościnnie. Zapytałem ją tez kto ona jest, więc
    błysnęła mi "blachą" i powiedziała, ze z UKS. Stanowczym głosem powiedziała
    abym jej okazał dowód osobisty. Ja jej odmówiłem pokazania do czasu jak mi
    pokaże stosowne upoważnienie do kontroli. Powiedziała, że ona nie musi mieć
    upoważnienia. Wiec wezwały Policje, której okazałem dowód osobisty, tym się
    zadowoliły i opuściły zakład pracy.
    Teraz po dwóch miesiącach jestem wzywany na Policje i przedstawiono mi
    art.65 $2 KW. W czasie przesłuchania w UKS i na Policji potwierdziłem, że
    faktycznie nie okazałem dowodu osobistego, gdyż Panie nie przedstawiły mi
    podstawy prawnej dlaczego mnie kontrolują i nie poinformowały mnie, że w
    myśl np. art...$... mam obowiązek przedstawić im dowód osobisty.
    Na pytanie przesłuchującego Policjanta czy przyznaje sie do przedstawionych
    zarzutów powiedziałem, ze tak, natomiast czy przyznaje sie do popełnienia
    wykroczenia i dobrowolnemu wymiarowi kary, odpowiedziałem, że nie przyznaję
    się do popełnionego wykroczenia, gdyż nie byłem świadomy/poinformowany o
    obowiązku okazania dowodu osobistego czego te Panie nie dokonały. Policjant
    na tym zakończył i powiedział, że sprawa skończy sie w sądzie.
    Co mmi grozi za to? i czy będąc na zwolnieniu (dalej jestem do 23 grudnia -
    świadczenia rehab.) lekarskim mieli mnie prawo kontrolować jako pracownika
    lub zwykłego z ulicy Obywatela.

    Prosze o poradę.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-09-17 19:31:49
    Temat: Re: Kontrola UKS
    Od: "malgosia" <m...@o...pl>

    > Witam,

    na cholre z nimi gadałąś zamiast wyjść? przykóły cię do kaloryfera?

    jk

  • 3. Data: 2010-09-17 20:03:15
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Bucki Jan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Prosze o poradę.

    Trzeba bylo wziac jedna z tych kurew na bok. Przystawic cos ostrego do
    gardla i zapewnic ja, ze jesli sprawa bedzie miala ciag dalszy, to jej
    prywatne zycie zamieni sie w koszmar. Pozniej w razie wezwania podpalic
    samochod a nastepnie dom ewentualnie zgwalcic corke.
    Niech sie te psie odchody naucza, ze o obywatela/podatnika i ich chlebodawce
    nalezy dbac a nie gnebic, niszczyc i do grobu wpedzac...

    --
    Picasso

  • 4. Data: 2010-09-17 20:31:14
    Od: BK <b...@g...com>

    On 17 Wrz, 21:11, "Bucki Jan" <b...@p...onet.pl> wrote:

    > Co mmi grozi za to?

    Grzywna. Inspektor UKS ma uprawnienia do legitymowania kazdego (glupie
    to jest uprawnienie, ale jest) - nieznajomosc prawa szkodzi, nie
    mozesz sie na nia powolac. Nie zmienia tez nic, ze nie podaly podstawy
    prawnej swojego uprawnienia.

  • 5. Data: 2010-09-17 20:48:28
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 17 Sep 2010 21:11:53 +0200, Bucki Jan napisał(a):

> [...]
    > upoważnienia. Wiec wezwały Policje, której okazałem dowód osobisty, tym się

    miały prawo legitymować zgodnie z ustawą o kontroli skarbowej, nie chce mi
    sie teraz szukać nr artukułu ale to jakoś na początku ustawy jest.

    podejrzewam, że gdybyś normalnie odpowiadał na pytania, to zadowoliłyby się
    odpowiedziami, a tak zrobiły ci smród za utrudnianie czynności i niestety
    miały duzo racji, a biedny sąd będzie musiał ocenić i raczej obróci się to
    przeciwko Tobie, wezwały policję własnie z tego powodu, więc i one i
    policjant zezna, a Ty powiesz swoje racje.
    Grzywna się szykuje.
    Szykuj linię obrony na miejsce na terenie zakładu w którym przebywałes
    gościnnie i sprawdź dokładnie, czy bedąc na zwolnieniu ZUS ZLA mogłeś
    chodzić, bo to kolejny argument przeciwko Tobie może być.

    a tak już pół żartem: Kiedyś w PKP, a może i teraz jeszcze jest tak, że
    kontrolę biletów mógł przeprowadzać tylko kontroler posiadający przy sobie
    "sieciowy rozkład jazdy pociągów" (taka książka popularnie nazywana cegłą),
    więc może i kontrolerzy UKS powinni mieć przy sobie ustawę lub przynajmniej
    wyciąg z uprawnieniami ? hehe

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    http://foto.3mam.net/album2/Lowicz/index3.php

  • 6. Data: 2010-09-17 21:26:36
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-17 22:31, BK pisze:

> [...]
    > to jest uprawnienie, ale jest) - nieznajomosc prawa szkodzi, nie
    > mozesz sie na nia powolac. Nie zmienia tez nic, ze nie podaly podstawy

    A jakby to były "dwa przebierańce" to co? To one najpierw powinny się
    wylegitymować.

    --
    animka

  • 7. Data: 2010-09-17 21:33:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/17/2010 4:26 PM, animka wrote:

    > A jakby to były "dwa przebierańce" to co? To one najpierw powinny się
    > wylegitymować.

    co też zrobiły.

  • 8. Data: 2010-09-17 21:37:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/17/2010 2:11 PM, Bucki Jan wrote:
> [...]
    > grudnia - świadczenia rehab.) lekarskim mieli mnie prawo kontrolować
    > jako pracownika lub zwykłego z ulicy Obywatela.

    1. pracownik na L4 to też pracownik
    2. nawet nie musisz być pracownikiem, UKS ma takie uprawnienia i juz.
    Ciesz się bo mogly cię potraktować gumową kulką. Zdaje się, że już mogą.
    3. Nieznajomość prawa szkodzi. Policjant nie musi cie informować, że ma
    prawo cię legitymować. ty masz to wiedzieć. One też nie muszą cię
    informować, też masz to wiedzieć.
    4. One się ładnie przedstawiły, było zrobić to samo.

  • 9. Data: 2010-09-17 21:54:20
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Uzytkownik "BK" <b...@g...com> napisal

    > Grzywna. Inspektor UKS ma uprawnienia do legitymowania kazdego (glupie
    > to jest uprawnienie, ale jest)

    W jakim sensie *kazdego*?
    Na ulicy tez moga do mnie podejsc i mnie wylegitymowac?

    K.

  • 10. Data: 2010-09-17 21:57:58
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > 2. nawet nie musisz być pracownikiem, UKS ma takie uprawnienia i juz.

    Możesz przytoczyć źródło?

    K.