  • Data: 2010-09-19 10:24:31
    Temat: Re: Kontrola UKS
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
    news:i7266j$rjh$1@node1.news.atman.pl...

    > Nieznajomość prawa szkodzi.

    Nie obraź się, ale to wyjątkowo niepoważny argument. Nikt nie ma obowiązku
    wkuwania na blachę wszystkich ustaw, rozporządzeń, ordynacji czy kodeksów.
    Oczekiwanie tego od każdego obywatela jest czystym absurdem.
    Jasne, że są sytuacje codzienne, popularne, co do których każdy
    (większość?) wie, jak należy się zachować, kto i jakie ma uprawnienia,
    jakie kto ma prawa i obowiązki. Ale kontrola UKS w przypadku przeciętnego
    człowieka (nie właściciela firmy czy księgowej) zdarzyć się może raz na
    całe życie. Mamy się wszyscy, na wszelki wypadek uczyć na pamięć ordynacji
    podatkowej, żeby uniknąć problemów? Nie sądzę. Uważam, że w takiej
    sytuacji, gdy biurwy chcą zidentyfikować osobę postronną, powinny grzecznie
    się przedstawić, wylegitymować (to akurat zrobiły) i - to bardzo istotne -
    podać podstawę swoich kolejnych roszczeń i żądań. Myślę, że nie byłoby
    problemów i awantury, a facet równie grzecznie okazałby swój DO. A to, jak
    odbyło się w opisanym przypadku, świadczy tylko o braku profesjonalizmu
    biurw. Nawet bardziej kulturalni gliniarze wystawiając mandat potrafią bez
    pytania podać podstawę prawną.

    > Nie za bycie pyskatym a za odmowę okazania dokumentów.

    Odmówił, bo najwyraźniej w jego mniemaniu i wg posiadanej przez niego
    wiedzy, panie owe nie miały prawa go legitymować.
    Rozumiem, że Ty, gdyby gliniarz kazał Ci zsunąć spodnie, podnieść ręce do
    góry i oprzeć je na masce samochodu, to zrobiłbyś to bez szemrania? :)

    > Są też kraje gdzie ludzie znają swoje prawa i obowiązki.

    Taaa, już widzę, jak Ty znasz WSZYSTKIE swoje obowiązki.
    Bo co do praw, to już szybciej ;-)

    K.