  • Data: 2017-09-07 09:12:24
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd. ["Tak działa nasze sądownictwo"]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Ja proponuję, aby skargi na działalności komorników były rozpatrywane
    > w ciągu dni, a nie miesięcy czy lat. Przewlekłość skarg jest właśnie
    > powodem tego, że komornicy wydają się bezkarni, a dłużnicy bezsilni.
    >
    > To, że komornik zajmuje to, co dłużnik ma, a dopiero potem bada się
    > własność, to akurat przydatna cecha postępowania egzekucyjnego. Myślę,
    > że gdyby późniejsze badanie było szybkie, to nikt by z was zastrzeżeń
    > do tego nie miał - co byłoby dowodem na to, że obecne swoje krytyki
    > kierujecie w złą stronę.

    Mówimy o przewlekłości postępowania przed sądami. "Zawalone robotą"
    sądy niby wyrobią się z rozpatrywaniem skarg "nie na odczep" w ciągu dni?
    Ty w cuda wierzysz czy chcesz _tylko_ przerzucić/zwalić odpowiedzialność?

    Zaproponuj procedurę która ma szansę działać bez "zaorania na metr w głąb".
    IMHO Podstawą do dyskusji mogłoby być n.p, prawo wybranych stowarzyszeń/fundacji
    do składania wraz z dłużnikiem/poszkodowanym skarg w trybie ekspresowym
    o ile utrzymają powiedzmy stosunek 1/3 skutecznych skarg lub 1/10 skarg
    skutecznych _dopiero po apelacji_. IMHO To może znacząco _ograniczyć_
    występowanie co _bardziej rażących_ komorniczych "przegięć" szczególnie
    tych przyklepywanych przez lokalne sądy. Dla równowagi w takim trybie
    samorząd komorniczy miałby prawo (ale nie obowiązek) występować wraz z
    komornikiem.

    --
    A. Filip