  • Data: 2017-09-07 09:19:26
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd. ["Tak działa nasze sądownictwo"]
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-09-07 o 09:12, A. Filip pisze:

    > Mówimy o przewlekłości postępowania przed sądami. "Zawalone robotą"
    > sądy niby wyrobią się z rozpatrywaniem skarg "nie na odczep" w ciągu dni?
    > Ty w cuda wierzysz czy chcesz _tylko_ przerzucić/zwalić odpowiedzialność?

    Przecież reforma ma nie polegać na uchwaleniu przepisu "ma być w 3 dni",
    tylko takiemu powiększeniu zatrudnienia w sądzie, aby był tam sędzia,
    którego zadaniem jest właśnie (a może tylko, jeśli jest taka potrzeba)
    rozpatrywać skargi z rewiru jego komorników.

    > Zaproponuj procedurę która ma szansę działać bez "zaorania na metr w głąb".

    Aha, więc ty z typu wiary, że procedurą można nawet dom wybudować.
    Dyskusja bezcelowa ;)

    > IMHO Podstawą do dyskusji mogłoby być n.p, prawo wybranych stowarzyszeń/fundacji
    > do składania wraz z dłużnikiem/poszkodowanym

    Ależ nie ma zakazu, aby jakaś fundacja składała z poszkodowanym skargę.

    > skarg w trybie ekspresowym

    Nie, nie, nie. Żadnych uprzywilejowanych. Tryb ma być szybki dla wszystkich.

    > o ile utrzymają powiedzmy stosunek 1/3 skutecznych skarg lub 1/10 skarg

    Tu już mnie zęby zaczęły boleć od nadregulacji.

    --
    Liwiusz