  • Data: 2017-09-07 09:30:14
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd. ["Tak działa nasze sądownictwo"]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Przecież reforma ma nie polegać na uchwaleniu przepisu "ma być w 3
    > dni", tylko takiemu powiększeniu zatrudnienia w sądzie, aby był tam
    > sędzia, którego zadaniem jest właśnie (a może tylko, jeśli jest taka
    > potrzeba) rozpatrywać skargi z rewiru jego komorników.

    > Aha, więc ty z typu wiary, że procedurą można nawet dom
    > wybudować. Dyskusja bezcelowa ;)

    Sama procedura cudów nie zrobi, widoczną poprawę _może_ osiągnąć.

    > Ależ nie ma zakazu, aby jakaś fundacja składała z poszkodowanym skargę.

    A skarga jest wtedy rozpatrywana w "trybie przyspieszonym"?

    > Nie, nie, nie. Żadnych uprzywilejowanych. Tryb ma być szybki dla wszystkich.

    Piękna teoria, piękna jak Chruszczowa "komunizm za 25 lat" :-)
    _Skuteczny_ tryb przyśpieszony IMHO wymaga ograniczonej liczny spraw
    rozpatrywanych w takim trybie. Ograniczyć można na inny sposób niż ja
    zasugerowałem.

    > Tu już mnie zęby zaczęły boleć od nadregulacji.

    Mi chodziło o to żeby ktoś kto składa "w 100% nieskuteczne" skargi przestał
    zajmować czas sądom sprawami _w trybie przyśpieszonym_.

    --
    A. Filip