    From: "Icek" <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Date: Sun, 24 Jan 2010 14:42:35 +0100

    > Ok, po przeczytaniu nie do konca twoich bzdet zadam pytanie:
    > Skoro cenmy w Polsce sa zblizone do cen zachodnich to jak sie polskiemu
    > pracodawcy nie oplaca?
    > Polskie pensje sa czesto 4-5 krotnie nizsze, kto wiec bierze ta roznce
    > skoero ceny mamy podbne?
    > Potrafisz to wytlumaczyc?

    > Aha i mala uwaga, to pracownik sam sobie oplaca podatek, zus i skladki. Na
    > tym polega placa brutto.
    ja pisalem o 4000 netto czyli na reke. Tak. Oplaca sobie ale wtedy to jest
    blisko 5700 brutto. Ja nie licze wirtualnych pieniedzy.

    > AQle pomijajac to wyjasnij mi ten fenomen roznicy zarobkow przy
    identycznych
    > niomal cenach.

    mocno mylisz sie co do identycznych cen.

    Na podstawie Belgii:
    - za en elektryczna placisz okolo 70 euro a nie 30 zlotych jak w polsce
    - za paliwo placisz podobnie
    - za parking placisz 15 euro chyba za 5.5h

    Na podstawie Wloch
    - za jednorazowy bilet metra placisz 1 euro a nie 2 zlote
    - za galke lodow placisz 1,5 euro a nie 2 zlote jak u nas

    Nie wspominajac juz o cenach nieruchomosci. Kup w mediolanie mieszkanie
    60-80 metrow kw za mniej jak milion euro. Trudne.

    Masz racje, ze czasami niektore produkty sa w tej samej cenie, a nawet
    tansze. Patrz benzyna/ON. Marza liczona procentowo jednak jest taka sama
    procentowo wiec wyzsza co do wartosci w zlotowkach.

    Jak u nas marza na paliwie to 15 groszy a tam 15 centow to myslisz ze z
    czego jest na wyplate w euro?

    Jak detalista ma 10% z utargu jako zysk to u niego 10% z miliona euro to 100
    tys euro. U nas jednak te same 10% z miliona zlotych to _tylko_ 100 tys
    zlotych.

    Zauwaz, ze w europie zarabia sie dosc podobne kwoty co do bezwzglednej
    warotsci liczonych w euro. Tez mowi sie, ze pokolenie 1000 euro ma biede.
    Troszke tak jak u nas.

    Icek