eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKasowanie emaili przez operatorówRe: Kasowanie emaili przez operatorów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeder5.feed.usenet.farm!feeder1.feed.usenet.farm!feed.us
    enet.farm!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xl
    ned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-
    media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 8 Jan 2022 23:10:48 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.4.1
    Subject: Re: Kasowanie emaili przez operatorów
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <61d5995c$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
    <QTpBJ.1477561$LNrd.930849@fx09.ams1>
    <61d6bc26$0$523$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <61d6f4c6$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <61d6fac1$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <61d711a9$0$531$65785112@news.neostrada.pl>
    <61d713b5$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <61d716e7$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <61d71c59$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <61d739cb$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <61d747c0$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <61d76d55$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <61d77d17$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <61d84cea$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <61d86742$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <61d86f06$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
    <61d87bff$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    From: nadir <n...@h...org>
    In-Reply-To: <61d87bff$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 43
    Message-ID: <61da0be6$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 95.160.179.103
    X-Trace: 1641679846 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 560 95.160.179.103:49098
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4083
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:819840
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 07.01.2022 o 18:44, Robert Tomasik pisze:

    > Na co komu tabelka zawierająca nadawcę i odbiorcę?

    Jak na przykład przyjdziesz po pół roku do dostawcy poczty z kolegami i
    zapytasz czy z takiego a takiego serwera został nadany, lub nie, jakiś
    mail, nie jego treść ale sam fakt wysłania/odebrania, to jak dostawca
    nie mając logów ma to stwierdzić, gdy użytkownik poczty skasował
    wiadomość zaraz po wysyłce?

    > Mam okazję rozmawiać z ludźmi od tych operatorów i twierdza co innego.
    > Dla operatora to jest zbędny balast.

    Balast, bo trzeba się dzielić informacjami ze służbami, bo trzeba
    rozpatrywać reklamacje. Teraz może mniej, ale wiele lat temu bilingi
    były jedną z podstaw rozpatrywania reklamacji.
    Przy obecnych taryfach za połączenia, to straciło na ważności, ale i
    operatorzy zaczęli świadczyć dodatkowe usługi. Dziś w cenie są dane
    geolokalizacyjne, preferencje wyszukiwania, grupy kontaktów. Obecnie
    strony www pytają a o akceptację cookies, ale jeszcze parę lat temu to
    była wolna amerykanka. To też są dane, które niewiele różnią się od
    bilingu czy nagłówka maila.

    > Ty naprawdę sądzisz, ze operator analizuje, kto do kogo dzwoni?

    Ja to wiem. Teraz to może nie bilingi, ale inne dane, tak jak napisałem
    wyżej. No i operatora specjalnie nie interesowało/interesuje czy
    Maliniak rozmawia z Kowalskim, chodzi o coś innego. Nie wiem czy dziś u
    operatorów telekomunikacyjnych istnieje jeszcze coś takiego, ale kiedyś
    istniała inżynieria ruchu. Analizowała obciążenie central i łączy,
    analizowano skuteczność i jakość połączeń. Co prawda nie w oparciu o
    stricte bilingi, ale inne dane, które też były logowane na centralach a
    formalnie do zestawienia połączeń nie były niezbędne.

    > Niby po co im to?

    A chociażby po to, żeby rozbudować centralę, zwiększyć liczbę łączy,
    przekierować prefiksy na mniej wykorzystane łącze.
    W czasach gdy były jeszcze rozróżniane połączenia międzymiastowe,
    międzynarodowe, czy komórkowe operatorzy oferowali dodatkowe
    minuty/pakiety/bonusy na jakieś konkretne rodzaje połączeń, bo abonent
    miał na przykład jakiś ulubiony kierunek albo porę dnia w której
    rozmawiał. Jak myślisz, skąd oni mieli te dane?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1