  • Data: 2022-01-09 00:33:37
    Temat: Re: Kasowanie emaili przez operatorów
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Operatorzy twierdzą, ze nie mają takich danych.

    No bo skoro prawo ich do tego nie zmusza, to nie mają i tego się
    trzymają. No ale żeby ułatwić sobie robotę, a programy i sprzęt na to
    pozwalają, to czemu nie?
    Tylko proszę nie pisz, że to złamanie jakiegoś RODO czy innego gówna,
    które ma niby chronić czyjąś prywatność, a tak na prawdę to różne urzędy
    i instytucje państwowe same słabo go przestrzegają.

    > Zauważ, ze obowiązek
    > wiedzieć mają operatorzy telekomunikacyjni.

    Zauważ, że teraz operator telekomunikacyjny, to takie trochę nie wiadomo
    co, potworzyły się różne oligopole. Czy taki M$, Facebook albo Google,
    to operatorzy telekomunikacyjni? Chyba nie? A świadczą połączenia nie
    tylko audio, ale i wideo, i na dodatek ciul wie pod jaką jurysdykcję
    podlegają.

    > Niepokoi mnie ta Twoja pewność, ale cóż mogę poradzić?

    Pracowałem u operatora, zajmowałem się bilingami oraz inżynierią ruchu,
    stąd moja pewność. Co prawda dawno to było, a i charakter danych i
    połączeń się zmienił od tamtego czasu, ale myślę, że nadal analizuje się
    ruch. Kiedyś telefoniczny, teraz IP.
    Chociaż jak widzę jak od jakichś dwóch lat działa ten internet u różnych
    operatorów, to mam wątpliwości, czy ktoś faktycznie się jeszcze takimi
    rzeczami przejmuje.

    > Naprawdę podejrzewasz, że w zależności do tego, czy email wysyłam do
    > serwera onet.pl, czy neostrada.pl, to one idą innym kabelkiem i trzega
    > dbać o ich grubość?

    Przecież tu nie chodzi o rozbijanie się na drobne; czy to mail, czy www,
    czy YT, tylko ogólnie, gdzie się ruch przytyka i jak usprawnić jakość
    usług/połączeń. Może gdzieś właśnie trzeba pogrubić jakiś kabelek?