  • Data: 2022-01-08 15:21:15
    Temat: Re: Kasowanie emaili przez operatorów
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak mam pewność, czy to nie są różne wersje tego emaila?

    Taką, że skoro już liczysz sumę kontrolną, to różne wersje tego samego
    emaila będą miały różną sumę kontrolną. A pisałeś u usuwaniu dubli.

    Zapytam z ciekawości...
    Jak po sumie kontrolnej stwierdzałeś, że dany mail jest roboczą wersją
    tego, a nie innego maila?
    (No i skąd te duble?)

    > Przykładowo
    > jakieś kopie bezpieczeństwa tworzone w czasie pisania?

    Czyli każda zmiana tworzyła różny plik, z różną sumą kontrolną...
    A potem serwer pocztowy tworzył pierdyliard kopii tych wersji roboczych
    w pierdyliardzie kopii bezpieczeństwa?
    Który serwer pocztowy tak robi?

    > A tak pozbywam
    > się tego, co raczej na pewno tak samo wygląda. Szanse na to, ze dwa
    > różne emaile mają tę samą sumę są mizerne.

    A jakie są szanse, że jakiś serwer pocztowy zapisuje różne wersje
    robocze tego samego e-mailia w pierdyliardzie identycznych egzemplarzy
    rozsianych gdzieś po dysku?
    Jaki serwer pocztowy tak robi?

    > No popatrz - nie było właśnie. To znaczy logi były, ale log serwera
    > zawiera inne informacje, niż emaile. Mamy adresy IP, kto, jak i do czego
    > się łączył. Oczywiście by się pewnie dało posklejać z tego wiele, ale
    > nie widzę potrzeby.

    Chcesz mnie przekonać, że ludzie sobie wysyłają kopie robocze i na tym
    twoim grafie było widać "kto, do kogo, w jakim adresie i ile wiadomości
    wysłał"?
    Zawsze myślałem, że ludzie sobie wysyłają ostatnią wersję, a nie kopie
    robocze... i za chuja pańskiego z kopii roboczej maila nie wyciągniesz
    do kogo i kiedy został wysłany, skoro... nigdy nie został wysłany, bo to
    tylko kopia robocza (dla porządku dodajmy, że zapisana przez serwer w
    pierdylionie identycznych egzemplarzy, w dublach pierdyliona kopii
    zapasowych).

    To właśnie w logach widać adresy IP kto do kogo wysyłał i co wysłał, jak
    i z czym się łączył, a nie w treści kopii (pierdyliarda dodajmy dla
    porządku) roboczych maila. Bajki o robieniu takiego grafu z treści kopii
    roboczych (sic!) to możesz dzieciom opowiadać.
    Z logów możesz się dowiedzieć kto, do kogo i ile razy wysyłał maile, gdy
    ten mail dawno został skasowany, a miejsce po nim na dysku został
    wielokrotnie zapisany gołymi babami.
    Ale skoro nie widzisz potrzeby...

    Weź już skończ.

    Powrotu do zdrowia życzę.