  • Data: 2022-01-08 23:20:36
    Temat: Re: Kasowanie emaili przez operatorów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.01.2022 o 15:21, Kviat pisze:

    > Taką, że skoro już liczysz sumę kontrolną, to różne wersje tego samego
    > emaila będą miały różną sumę kontrolną. A pisałeś u usuwaniu dubli.

    To teraz wiesz, czemu p osumie kontrolnej usuwałe, a nie ID.

    > Zapytam z ciekawości...
    > Jak po sumie kontrolnej stwierdzałeś, że dany mail jest roboczą wersją
    > tego, a nie innego maila?

    No więc nie było wersji roboczych, ale nie znając dokładnie algorytmu
    wykluczyć nie mogłem.

    > (No i skąd te duble?)

    Nie wiem. Nie było to przedmiotem mojej troski i nie chciało mi się tego
    dochodzić.

    > Czyli każda zmiana tworzyła różny plik, z różną sumą kontrolną...

    Nie tworzyła, ale nie mogłem tego wykluczyć na początkowym etapie. W
    przeciwieństwie do niektórych na tej grupie nie wiem wszystkiego i
    staram się działać tak, by zapobiec skutkom swojej niewiedzy. >
    > A jakie są szanse, że jakiś serwer pocztowy zapisuje różne wersje
    > robocze tego samego e-mailia w pierdyliardzie identycznych egzemplarzy
    > rozsianych gdzieś po dysku?

    Odzyskiwali dane z tzw. "wolnej przestrzeni" i tam te dane były
    wielokrotnie replikowane. Po za tym nie sądzę, by jakikolwiek tego typu
    serwer nie działał bez automatycznego replikowania. Serwer NAS, to chyba
    minimum bezpieczeństwa.
    > Chcesz mnie przekonać, że ludzie sobie wysyłają kopie robocze i na tym
    > twoim grafie było widać "kto, do kogo, w jakim adresie i ile wiadomości
    > wysłał"?

    Jak na to wpadłeś?

    > Zawsze myślałem, że ludzie sobie wysyłają ostatnią wersję, a nie kopie
    > robocze... i za chuja pańskiego z kopii roboczej maila nie wyciągniesz
    > do kogo i kiedy został wysłany, skoro... nigdy nie został wysłany, bo to
    > tylko kopia robocza (dla porządku dodajmy, że zapisana przez serwer w
    > pierdylionie identycznych egzemplarzy, w dublach pierdyliona kopii
    > zapasowych).

    W sumie dobrze myślałeś. Ale część ludzi korzysta do pisania email
    przykładowo a oprogramowania WEB-owego, a nie programu pocztowego, a to
    działa na serwerze. >
    > To właśnie w logach widać adresy IP kto do kogo wysyłał i co wysłał, jak
    > i z czym się łączył, a nie w treści kopii (pierdyliarda dodajmy dla
    > porządku) roboczych maila. Bajki o robieniu takiego grafu z treści kopii
    > roboczych (sic!) to możesz dzieciom opowiadać.

    Tyle, że jeśli serwer stoi w Europie, to szybciej te dane wyciągniesz z
    tych emaili :-)

    > Z logów możesz się dowiedzieć kto, do kogo i ile razy wysyłał maile, gdy
    > ten mail dawno został skasowany, a miejsce po nim na dysku został
    > wielokrotnie zapisany gołymi babami.
    > Ale skoro nie widzisz potrzeby...

    O ile tylko nie musisz tego sam zrobić od początku do końca. Mało który
    admin przechowuje dłużej, niż kilka dni logi, a emaile ja mam sprzed
    kilkunastu lat.

    > Weź już skończ.

    Następnym razem im podpowiem, by poszli i Ciebie powołali, bo wiesz
    lepiej :-)

    --
    Robert Tomasik