  • Data: 2022-01-07 18:44:30
    Temat: Re: Kasowanie emaili przez operatorów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.01.2022 o 17:49, nadir pisze:
    > Nie da się świadczyć usługi poczty email bez przetwarzania tych danych.

    Wydaje mi się, ze nie masz racji, ale być może czegoś nie wiem, więc
    wyjaśnij. Email jak go wyślesz na serwer, to następnie serwer email
    wysyła go na serwer zgodny z domeną adresu email, a serwer odbierający z
    kolei wrzuca go na odpowiedni adres. Sewer poczty wychodzącej nie
    potrzebuje w ogóle przetwarzać adresu nadawcy, choć oczywiście go zna.
    Serwer odbierający przyporządkowuje email do konta użytkownika. Na co
    komu tabelka zawierająca nadawcę i odbiorcę? Przy czym oczywiście żaden
    problem te dane mieć, tylko po co to komu?

    > I tak, i nie.
    > Operatorzy bardzo chętnie gromadzą takie dane jak; bilingi, nagłówki,
    > adresy IP i wiele podobnych danych, tylko niechętnie się tymi danymi
    > dzielą.

    Mam okazję rozmawiać z ludźmi od tych operatorów i twierdza co innego.
    Dla operatora to jest zbędny balast.

    > Ustawy ich zmuszają, a pieniądze, odpowiednio duże, zmniejszają niechęć
    > do dzielenia się.

    Ty naprawdę sądzisz, ze operator analizuje, kto do kogo dzwoni? Niby po
    co im to?

    --
    Robert Tomasik