  • Data: 2022-01-08 02:37:09
    Temat: Re: Kasowanie emaili przez operatorów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dobrze, to może inaczej. Robię sobie cryptsetup luksFormat, dalej
    > luksOpen z utworzeniem urządzenia blokowego pod /dev/mapper, formatuję
    > to urządzenie do ext4, montuję, kopiuję tam parę zdjęc jpg, kasuję je,
    > odmontowuje, robię sync, luksClose, robię ponownie open, zapuszczam, bez
    > montowania, na tym photorec, odzyskuje wszystkie pliki zdjęć. Co robię
    > nie tak?:)

    Nie chcę się upierać, ale moim zdaniem, jeśli tylko da się dany nośnik
    odczytać, to można z niego dane odzyskać. Są programy (przykładowo
    przywołany tu przez Ciebie PhotoRec, ale jest ich więcej, które po
    prostu rozpoznają strukturę charakterystycznych plików. PhotoRec akurat
    jest optymalizowany na obrazki, ale AutoPsy ma moduły potrafiące
    odtworzyć choćby kawałek obrazka.

    By mieć pewność, że się nie uda nic z tzw. "wolnej przestrzeni"
    odczytać, trzeba ją kilkukrotnie nadpisać. Najpopularniejszym programem
    do tego jest chyba CClaner, ale widziałem kilka innych. One po prostu
    nadpisują wolną przestrzeń losowymi danymi i to kilkukrotnie. Czytałem,
    że 3 razy w zasadzie gwarantuje, ze nic się wycisnąć ze śmieci nie da.

    --
    Robert Tomasik