  • Data: 2011-02-19 07:51:25
    Temat: Re: Kamerzysta/fotograf i prawo do zdjęć/filmu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 18 Feb 2011, Paweł wrote:

    > Dnia Fri, 18 Feb 2011 01:40:55 +0100, Gotfryd Smolik news
    > <s...@s...com.pl> napisał:
    >
    > A tu pozostje mi sięnie zgodzić ;-)
    >
    > Jako przekazujący prace pod swoim nazwiskiem (ew. pseudonimem)
    > fotograf ślubny nie jest anonimowy i podpisuje sie pod swoją pracą,

    *albo się nie podpisuje*.
    I do tego (i TYLKO TEGO) przypadku (że się NIE podpisał) się odnosiłem.

    > chyba, że umowa będzie stanowiła inaczej.

    Ależ nie, umowa może nic nie wskazywać, a autor ma nadal
    prawo do anonimowości. Nic nie musi robić, to w razie sporu
    odbiorca będzie musiał wykazać, że wola autora była inna
    niż teraz twierdzi.
    Wystarczy ze się NIE PODPISZE, a już NIE WOLNO umieszczać
    jego danych (w tym pseudonimu).
    I dość łatwo sobie wyobrazić, że taki autor (np. zdjęcia)
    nie chce figurować np. na akcie. Wolno mu (nie chcieć).

    > W każdym razie jako twórca
    > mogę udostępnić swoje prace anonimowo, ale jeśli już się pod nim
    > podpisałem

    A niby co ja napisałem?
    Właśnie to - że NIE WOLNO przyjmować ZAŁOŻENIA, jakoby NALEŻAŁO
    "dopisać notkę". Czytaj uważnie: *DOPISAĆ*.

    IMO właśnie tak - należy przekazać w TAKIEJ FORMIE, w jakiej
    wydał treść autor. Czyli jak nie podpisana, to nie wolno
    "dopisywać notki" - i tyle.

    Jeśli autor się podpisał, to oczywiście podpisu nie wolno
    usunąć, ale do tego nijak się nie odnosiłem!
    Komentujesz przypadek który IMO jest oczywisty :)

    pzdr, Gotfryd
    O: Bo normalnie każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Jakie są przykłady irytujących obyczajów niektorych newsowiczów ?

    ;)