  • Data: 2008-06-02 08:27:51
    Temat: Re: Jak wyczyścić hipotekę z 1932 roku?
    Od: Rex <w...@z...spamem> szukaj wiadomości tego autora

    > - ponieważ autor wątku odzdzieczył kamienicę, więć prawdopodobnie
    > jeszcze nie złożył wniosku o wpis swojego prawa własności w dziale II
    > księgi wieczystej.

    Niezupełnie. Taki wniosek został złożony w 2002 roku. Dla uproszczenia
    sprawy napisałem, że jestem właścicielem kamienicy. W rzeczywistości do
    niedawna byłem jej współwłaścicielem - miałem w niej 50 % udziałów,
    drugie 50 % miał kuzyn. Od kwietnia b.r. każdy z nas posiada
    wyodrębnione 3 lokale - była w sądzie sprawa o zniesienie współwłasności
    i wyodrębnienie lokali.

    > Zatem powinien złożyć wniosek o wpis prawa własności, przypominając
    > przy okazji (żeby sąd o tym nie zapomniał) w treści wniosku, że w
    > dziale IV jest wpisana stara hipoteka, której wartość jest mniejsza
    > niż 30 groszy.
    >
    > Sąd w tej sytuacji założy nową księgę wieczystą, zamknie starą, wpisze
    > w dziale II wnioskodawcę jako właściciela, pominie starą hipotekę.

    Niestety, gdy w 2002 roku został złożony wniosek o wpis prawa własności,
    sąd nie założył nowej hipoteki. Być może było to wynikiem zaniedbania ze
    strony adwokata, który prowadził sprawę spadkową.

    Pozdrawiam,
    Rex