    From: "m...@g...com" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak wyczyścić hipotekę z 1932 roku?
    Date: Sun, 1 Jun 2008 09:42:01 -0700 (PDT)

    On 1 Cze, 18:35, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Ja uważam, że nie może. Ale warto spróbować.
    >
    > --
    > @2008 Johnson
    > "Jest coraz gorzej..."

    Skoro ma wyraźny przepis, to nie tylko może, ale wręcz musi (cytat z
    rozporządzenia ministra sprawiedliwości z dnia 14 lipca 1986 r. w
    sprawie prowadzenia ksiąg wieczystych założonych przed dniem 1
    stycznia 1947 r. oraz utraty mocy prawnej niektórych takich ksiąg) :

    "§ 4. Przy urządzaniu nowej księgi wieczystej przenosi się do niej
    wpisy z księgi dawnej w następujący sposób:
    1) wpisy z księgi dawnej przenosi się do działów i łamów
    przeznaczonych dla danego rodzaju wpisów o zbliżonym charakterze; do
    urządzanej księgi przenosi się również z księgi dawnej wzmianki o
    wnioskach dotyczących nieruchomości wpisanej w nowej księdze,
    2) wpisy zmienia się i zestawia w taki sposób, aby do nowej księgi
    przeniesiona została tylko ich aktualna treść, chyba że szczególne
    względy nakazują powtórzenie wpisu lub jego części w formie
    dotychczasowej; pomija się wpisy lub ich części, które stały się
    bezprzedmiotowe, a także hipoteki zabezpieczające wierzytelności,
    które po przeliczeniu na złote stosownie do obowiązującego systemu
    pieniężnego nie przewyższają kwoty 30 gr,"