  • Data: 2008-06-01 16:39:06
    Temat: Re: Jak wyczyścić hipotekę z 1932 roku?
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Cze, 17:05, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Przyjmując że masz rację co do tych odrębnych przeliczników dotyczących
    > hipotek (mi jakoś to tego przepisu nie udało się dotrzeć, ale wierzę że
    > jest) i tak myślę że bez depozytu sądowego się nie obejdzie.
    > To że w księdze wieczystej jest wpis którego nie powinno być, bo zgodnie
    > z przepisem w 1950 roku powinien być wykreślony i tak nie pozwala na
    > swobodne wykreślenie czegokolwiek z kw. Sąd nie może tego wykreślić na
    > skutek pisma właściciela, choćby nie wiem jak dobrze było to pismo
    > uzasadnione.
> [...]

    Chodzi o przepis z 1986 r., nie 1950 r.
    W 1950 miała miejsce zmiana ustroju pieniężnego, polegająca m.in. na
    wymianie banknotów i przerachowaniu zobowiązań. W jej wyniku
    zobowiązanie hipotecznie zabezpiecozne na kwotę 3000 złotych zostało
    przelicozne na kwotę 90 złotych.
    W 1986 r. wydano rozporządzenie, które pozwalało pominąć znajdujące
    się w starych księgach wpisy hipotek na kwotę nieprzekraczającą 3000
    starych złotych (czyli 30 groszy po denominacji z 1994 r.). Chodziło o
    to, by nie straszyły wpisy kompletnie nieaktualne i, wskutek znikomej
    wartości, pozbawione znaczenia gospodarczego

    Mam nadzieję że wszystko jasne.