  • Data: 2010-08-31 16:11:53
    Temat: Re: Jak się bronić przed dostawcami internetu?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 31 Aug 2010, MZ wrote:

    > Co Ty bredzisz? Jakiego okablowania?

    *ALBO*.
    Mogli zrobić swoje i powiedzieć "tu są gniazdka do poszczególnych
    lokali, po 4 na lokal".
    Albo zrobić piony, udostępniane kolejnym operatorom którzy znajdą
    chętnych w budynku.

    > Mają okablowanie, używane przez innych operatorów.

    Nie, sądząc z opisu *stworzone* przez innych operatorów, pewnie
    w sposób nie zobowiązujący tychże do udostępniania własnej
    infrastruktury :| (no ja bym nie był chętny, żeby kto inny
    grzebał w moich kablach).

    > Wg Ciebie powinno się mieć po x zestawów kabli dla
    > każdego kto postanowi że akurat tu może chcieć świadczyć usługę?

    Nie, pisał wyraźnie: MIEJSCE na te kable. Starczy.

    > Poza
    > tym kluczowe jest słowo "sobie". To ich budynek (wspólnoty) i nie mają
    > żadnego obowiązku udostępniać go firmie xsiński i spółka

    Ale oni nie xinski&co., lecz współwłaścicielowi muszą udostępnić,
    bo to on chce korzystać.

    > Bzdura jak wyżej. Jak jeszcze 10 "operatorów" będzie im chciało
    > wybudować sieć to też się mają obowiązek zgodzić? A kolejnych 20?

    Jak każdy z mieszkańców jest chętny na kilku *różnych* dostawców,
    to trzeba było wybrać rozwiązanie które tak Cię zbulwersowało:
    położyć "wspólnotowe" kable i udostępniać chętnym na "wlocie"
    do budynku :|

    > ogóle kable zamiast ścian? Myśl, potem pisz.

    O to to ;)

    > Do pytającego: to jest Wasz budynek

    No właśnie.
    Więc mają prawo korzystać z niego :)

    > i bez Waszej zgody wszelkim "operatorom" wara od niego.

    Ależ oczywiście - bez żądania mieszkańców nikt nie ma prawa
    ciągnąć kabli. Dla porządku - mieszkańców, nie właścicieli, bo
    najemca *lokalu* ma uprawnienia szczególne wobec właściciela
    *budynku*.

    pzdr, Gotfryd