  • Data: 2010-08-31 16:29:25
    Temat: Re: Jak się bronić przed dostawcami internetu?
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > *ALBO*.
    > Mogli zrobić swoje i powiedzieć "tu są gniazdka do poszczególnych
    > lokali, po 4 na lokal".
    > Albo zrobić piony, udostępniane kolejnym operatorom którzy znajdą
    > chętnych w budynku.

    Owszem, *mogli* ale nie musieli. Nie każdy budynek ma rozprowadzoną
    infrastrukturę tego typu. Jest to wygodne ale i kosztowne. Natomiast
    maja pełne prawo

    > Nie, sądząc z opisu *stworzone* przez innych operatorów, pewnie
    > w sposób nie zobowiązujący tychże do udostępniania własnej
    > infrastruktury :| (no ja bym nie był chętny, żeby kto inny
    > grzebał w moich kablach).
    Napisałeś cały akapit który de facto nic nowego nie wnosi.

    > Nie, pisał wyraźnie: MIEJSCE na te kable. Starczy.
    Powinno? Raczej można, przymusu nie ma, ani w prawie budowlanym, ani w
    uchwale o wspólnotach mieszkaniowych. Starczy.

    > Ale oni nie xinski&co., lecz współwłaścicielowi muszą udostępnić,
    > bo to on chce korzystać.
    Współwłaścicielowi który jest jak yeti? Obawiam się że jak już ktoś
    wcześniej napisał, jeśli współwłaściciel chce wykorzystać do
    przeprowadzenia kabli części wspólne to musi uzyskać zgodę pozostałych.
    Więc kolejny raz nic nie muszą.

    > Jak każdy z mieszkańców jest chętny na kilku *różnych* dostawców,
    > to trzeba było wybrać rozwiązanie które tak Cię zbulwersowało:
    > położyć "wspólnotowe" kable i udostępniać chętnym na "wlocie"
    > do budynku :|
    Gdzie ja napisałem że to rozwiązanie mnie bulwersuje? To wygodne
    rozwiązanie, w które jednak trzeba zainwestować. Nie każdy będzie
    zainteresowany płaceniem za 4 niezależne kable do swojego mieszkania. Na
    dłuższą metę się sprawdzi, ale wcale nie musieli tego robić. Zanim
    następnym razem coś mi będziesz imputować, przeczytaj proszę co pisałem.

    > No właśnie.
    > Więc mają prawo korzystać z niego :)
    Zgadza się, natomiast "operator" nie ma prawa im wmawiać że muszą mu go
    udostępnić. Poza tym przy korzystaniu z części wspólnych potrzebna jest
    zgodna pozostałych. Albo przeprowadzka do własnego wolnostojącego domu i
    tam można do woli dach, ściany zewnętrzne i elewację i co się komu
    jeszcze spodoba dziurawić i zmieniać. W budynkach wielorodzinnych to tak
    nie działa że "ja chcę to mogę".

    > Ależ oczywiście - bez żądania mieszkańców nikt nie ma prawa
    > ciągnąć kabli. Dla porządku - mieszkańców, nie właścicieli, bo
    > najemca *lokalu* ma uprawnienia szczególne wobec właściciela
    > *budynku*.

    Jasne, i właśnie dlatego właściciele w umowach najmu zapisują kilka
    punktów na temat nie robienia na własną rękę zmian w lokalu i
    przywróceniu go po okresie wynajmu do stanu pierwotnego oraz zwrotu w
    stanie niepogorszonym. Tym bardziej najemcom nie wolno dziurawić klatki
    schodowej.

    --
    MZ