  • Data: 2010-08-31 17:10:58
    Temat: Re: Jak się bronić przed dostawcami internetu?
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    MZ wrote:
    > Przestań w końcu nadinterpretować, wymyślać i wypisywać te bzdury. I
    > podaj adres, to przyjadę Ci położyć infrastrukturę sieciową żeby moja
    > firma mogła Ci świadczyć usługę dostępu do internetu. Nie obchodzi
    > mnie że nie chcesz, uratuję Cię przed monopolistami którzy teraz Cię
    > obsługują. No dawaj ten adres albo skończy bredzić o odcinaniu mediów
    > i monopolistach itp.

    Zapraszam do mnie, Poznań, adres mogę podać na prv.
    Odpłatnie możesz trzymać infrastrukturę w każdej chwili, jeśli
    znajdziesz choć jednego klienta - nieodpłatnie. Jeśli będziesz miał
    dobrą ofertę, mogę być tym klientem.

    Podstawa prawna:
    USTAWA

    z dnia 7 maja 2010 r.

    o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych1)

    (Dz. U. z dnia 16 czerwca 2010 r.)

    Art. 33. 1. Właściciel, użytkownik wieczysty nieruchomości lub zarządca
    nieruchomości *są obowiązani* umożliwić operatorom, podmiotom, o których
    mowa w art. 4 pkt 1, 2, 4, 5 i 8 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo
    telekomunikacyjne, oraz jednostkom samorządu terytorialnego wykonującym
    działalność, o której mowa w art. 3 ust. 1, umieszczenie na
    nieruchomości obiektów i urządzeń infrastruktury telekomunikacyjnej, w
    szczególności instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych, przeprowadzanie
    linii kablowych pod nieruchomością, na niej lub nad nią, umieszczanie
    tabliczek informacyjnych o urządzeniach, a także ich eksploatację i
    konserwację, jeżeli nie uniemożliwia to racjonalnego korzystania z
    nieruchomości, w szczególności nie prowadzi do istotnego zmniejszenia
    wartości nieruchomości.
    2. Korzystanie z nieruchomości, o których mowa w ust. 1, jest *odpłatne,
    chyba że* linia lub urządzenia telekomunikacyjne służą zapewnianiu
    telekomunikacji:
    1) właścicielowi nieruchomości;
    2) użytkownikowi wieczystemu nieruchomości;
    3) osobie, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu;
    4) osobie posiadającej inny tytuł prawny do nieruchomości.
    3. Warunki korzystania z nieruchomości ustala się w umowie, która jest
    zawierana na piśmie w terminie 30 dni od dnia wystąpienia przez
    operatora z wnioskiem o jej zawarcie.
    4. Warunki korzystania z pasa drogowego ustala się na podstawie
    przepisów ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z
    2007 r. Nr 19, poz. 115, z późn. zm.7)).
    5. Minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i
    mieszkaniowej może, w drodze rozporządzenia, określić wysokość opłat za
    korzystanie z nieruchomości będących własnością Skarbu Państwa lub
    jednostki sektora finansów publicznych, które są zajmowane lub
    administrowane przez jednostkę sektora finansów publicznych, biorąc pod
    uwagę rodzaj nieruchomości, rodzaj urządzenia i obiektu, wielkość
    zajmowanej nieruchomości oraz promowanie inwestycji w zakresie sieci
    szerokopasmowych.
    6. W przypadku, o którym mowa w ust. 5, przedmiotem rokowań ani umowy, o
    której mowa w ust. 3, nie mogą być warunki finansowe korzystania z
    nieruchomości, której opłaty te dotyczą.
    7. Jeżeli w terminie, o którym mowa w ust. 3, *nie zostanie zawarta
    umowa*, stosuje się przepisy art. 124 i 124a ustawy z dnia 21 sierpnia
    1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651).

    (podkreślenia moje)
    Wieslaw