eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak potraktowac taka reklamacjeRe: Jak potraktowac taka reklamacje
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Flo <f...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak potraktowac taka reklamacje
    Date: Tue, 11 Nov 2008 09:56:33 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 51
    Message-ID: <gfbhc5$508$2@inews.gazeta.pl>
    References: <s...@l...localdomain>
    <gf9m31$od9$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <gf9ovk$d3h$1@inews.gazeta.pl> <m...@z...router>
    <gfbeai$508$1@inews.gazeta.pl> <s...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: host-86-111-104-187.tvk.torun.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1226393798 5128 86.111.104.187 (11 Nov 2008 08:56:38 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 11 Nov 2008 08:56:38 +0000 (UTC)
    X-User: florian6
    In-Reply-To: <s...@z...router>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.17 (Windows/20080914)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:562875
    [ ukryj nagłówki ]

    Marcin Debowski pisze:

    >> Z czego to wynika?

    > Z wiadomej ustawy (art.8) i przepisów ogólnych KC. KUPUJCY może żądać
    > naprawy bądź wymiany (w pierwszym podejsciu). Nigdzie nie jest napisane,
    > że sprzedawca może sobie z tym żądaniem zrobić co uzna za stosowne. Jesli
    > podniesie sprawę nadmiernosci kosztów, to też powinien je uzasadnić z czym
    > konsument nie musi się zgodzić. Ewentualne działania bez zgody konsumenta
    > podejmuje na własne ryzyko.

    Żeby było wiadomo o czym mowa.
    Art. 8.

    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów
    uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień
    stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności,
    na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia

    Wiesz.....
    "Może żądać" i tutaj jest wachlarz zachowań zapisanych w odpowiedniej
    kolejności, a więc kolejno naprawy, wymiany lub w ostateczności przy
    braku możliwości spełnienia tych warunków zwrotu gotówki.

    Jeśli buty kosztują powiedzmy 150zł, a skuteczna naprawa (z naciskiem na
    skuteczna) to dla hurtownika/sprzedawcy koszt 20-25zł to nie wymagaj od
    sprzedającego wymiany obuwia czy też zwrotu gotówki.

    Może i podjął samodzielnie decyzję i naprawił obuwie.
    Postąpił w myśl art 8 czyli "doprowadził do stanu zgodnego z umową".
    Teraz konsument musi udowodnić, że naprawa była nieskuteczna i produkt
    nadal jest niezgodny z umową.

    Żeby było jasne. Nie bronię sprzedawców. Raczej na bazie własnych
    doświadczeń mam interes w tym aby konsumentów nie kierować na
    niewłaściwy tor. Szkoda czasu, nerwów i kasy.

    Sam musiałem skorzystać z "pomocy" sądu i wygrałem. Kolejnym razem sklep
    zareagował dopiero na wezwanie przed sądowe.
    Bywały i takie sytuacje, że korzystałem z pomocy Rzecznika Konsumentów.

    Należy dochodzić swoich praw ale bez przesady. Nie naciągajmy przepisów.

    --
    I wszystko jasne :)
    GG - 2539855
    http://www.bezpieczenstwo-osobiste.com/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1