    From: Tom <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak kara za zabicie psa?
    Date: Wed, 11 Jul 2007 17:34:01 +0200

    > Nie odrozniasz powodu. Jesli zabijasz zwierzę dla wlasnej przyjemnosci to
    > swiadczy to o tym, ze masz nierowno pod sufitem skoro takie rzeczy sprawiaja
    > ci przyjemnosc. Rzeznik wykonuje swoja prace, a mieszkancy wsi to osobny
    > rozdzial - jesli chodzi o ich stosunek do zwierząt to zatrzymali sie
    > etycznie gdzieś we wczesnym średniowieczu

    W sumie to jeszcze nigdy psa nie zabiłem i pisałem to raczej dla żartu.

    Ale gdybym to zrobił, to zabicia wcale nie wynikałoby z chęci sprawienia
    sobie przyjemności. Nie sprawia mi przyjemności zabijanie zwierząt. Ktoś
    kto zabija dla przyjemności faktycznie może być dewiantem. Ja mam powód
    do tego. Tym powodem jest pozbycie się uciążliwego hałasu.

    Właśnie jedzenie zwierząt równa się zabijaniu dla przyjemności. Równie
    dobrze możemy odżywiać się roślinami. Jest to ekologiczne i zdrowe.
    Jednak jemy zwierzęta, bo to sprawia nam satysfakcję.

    Mieszkańcy wsi wcale się nie zatrzymali w rozwoju. Takie są prawa
    natury. Właśnie na wsi te zwierzęta mają jakieś przynajmniej godne życie
    a nie jak w masowych fermach.
    Zwierzęta hodowlane żyją tylko dzięki człowiekowi. Gdyby nie człowiek, w
    ogóle nie mogłyby istnieć.
    Dla przykładu. Mój ojciec hoduje króliki. Zabija jednego co jakiś czas i
    jest na pasztet. Królików jest już ponad 20.
    Żyją tylko dzięki temu, że można je zabić i zjeść. Mają szczęśliwe życie
    na dużej przestrzeni. Gdyby nie było możliwości ich zabić i zjeść, to
    nie żyłyby w ogóle, bo nikt nie zawracałby sobie głowy ich hodowaniem,
    byłoby to nieopłacalne.
    Żyją krótko ale żyją. Ty też żyjesz na tym świecie jakiś czas i musisz
    umrzeć. Wolisz jednak żyć krótko niż wcale. Tak samo można wnioskować o
    króliku że woli żyć krótko niż wcale.

    Pozdrawiam
    Tomasz