  • Data: 2007-07-12 15:19:34
    Temat: Re: Jak kara za zabicie psa?
    Od: Circulus V. <b...@n...polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 12 Jul 2007 14:04:29 +0200, "Angie" <j...@o...eu> wrote:

    >Hmm, biologia nie jest twoja mocna strona:) Wyobraz sobie swiat bez owadow -
    >bez pszczol. Rosliny nie sa zapylane a dalej to juz sobie potrafisz
    >wyobrazic?

    Ja sobie potrafię wyobrazić. W wyniku selekcji naturalnej zginą rośliny
    owadopylne, a pozostaną gatunki rozmnażajace się wegetatywnie, wiatropylne
    oraz te (obecnie rzadkie), u których w zapyleniu biorą udział większe
    zwierzęta, np. ptaki i inne kręgowce.
    Natura się przystosuje, świat przetrwa - nie ma obawy.
    Nie takie katastrofy wydarzały się w przeszłości na Ziemi.

    >Supremacja rasy ludzkiej ci bije na mózg?:) Wiekszosc zwierzat zyla dziko
    >zanim czlowiek ich nie udomowil - co nie znaczy, ze pies pozbawiony pana i
    >zostawiony w lesie zdycha tej samej nocy.

    Nic mu nie bije. To tobie bije. Przez takich jak ty, dla których pies jest
    ważniejszy od człowieka, nie da się w mieście wejść na trawnik (a okresowo,
    np. wiosną, w ogóle nie da się przejść ulicą), żeby nie wdepnąć w psie
    gówno. Strach jest wyjść z dzieckiem do parku lub nad wodę, wszędzie wolno
    biegające obsrane kundle, grożące przeniesieniem wielu groźnych chorób, np.
    toksokarozy i grożące pogryzieniem ludzi.
    I takie psie matki i psie babki jak ty, do których żadne argumenty nie
    docierają.
    Pies (kot, koń, koza, świnia) jest dla człowieka, a nie człowiek dla psa.
    Jeśli zwierzę przeszkadza człowiekowi w normalnym życiu, należy zwierzę
    uśmiercić. Owszem, powinno się je uśmiercić w możliwie humanitarny sposób.
    Że większość udomowionych obecnie zwierząt żyła kiedyś dziko i radziła
    sobie? Tak, ale nie w takiej liczbie. W warunkach naturalnych byłoby tych
    zwierząt o 90% mniej. Czyli 90% z nich żyje dzięki człowiekowi i dla potrzeb
    człowieka.

    >Człowieka tez:) Wyobraz sobie ze zostajesz zostawiony nagle w srodku
    >dzungli - bez wszystkich tych cywilizowanych gadżetow - od gps, broni az po
    >masc antykomarową:) Ile przezyjesz ? Smiem przypuszczac ze kto wie czy nie
    >krócej niz pies pozostawiony w takich samych warunkach:)

    Człowieka nie. Człowiek w dżungli, bez żadnych udogodnień - oprócz tego, co
    potrafi wytworzyć gołymi rekami, żyje już kilkadziesiąt tysięcy lat. Nawet
    dziś, żyją jeszcze ostatnie dzikie plemiona. I trochę wstyd tego nie
    wiedzieć.

    --
    Pozdrawiam, Bogdan.