eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoIle gwarancji po naprawie? › Re: Ile gwarancji po naprawie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.icm.edu.pl!news
    feed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-
    mail
    From: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ile gwarancji po naprawie?
    Date: Wed, 26 Feb 2003 08:49:31 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 31
    Message-ID: <3...@p...onet.pl>
    References: <b38k7t$76h$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <b3d9h7$51e$1@nemesis.news.tpi.pl> <b3ffco$aad$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <p...@z...router> <b3ghp4$135$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <9...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: pw155.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1046247250 13634 217.99.6.155 (26 Feb 2003 08:14:10 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 26 Feb 2003 08:14:10 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.0.2) Gecko/20021120
    Netscape/7.01
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:125049
    [ ukryj nagłówki ]

    Marcin Debowski wrote:
    > No to nie jest to żadna karta gwarancyjna, bo taki "sticker" dokumentem
    > gwarancyjnym nie jest. Nie jest nim również paragon. Tak przynajmniej
    > wyczytałem na stronach Federacji Konsumentów, bo do podstawy prawnej
    > określającej jak ma taki dokument wyglądać dla zakupów dokonanych przed
    > 1/1/03 nie udało mi się dotrzeć.
    >
    >
    >>Czyli w tym momencie obowiązuje obie strony Kodeks Cywilny, tak?
    >
    >
    > Wychodzi na to że oddałęś z tytułu rękojmi bo skoro nie było dokumentu
    > gwarancyjnego to nie było i gwarancji. Ale przyjmując ten tok rozumowania
    > nie możesz się domagać 3 letniej gwarancji po wymianie dysku bo poprzedni
    > nie miał żadnej. Więc albo założysz że jest to mimo formalnych
    > uchybień gwarancja i będziesz domagał się wymiany na taki sam produktt w
    > co wchodzić tez MZ powinna taka sama gwarancja i jesteś jednocześnie
    > skazany na ich łaskę bądź niełaskę w kwestii procedury/terminów
    > załatwiania reklamacji, albo założysz że była to rękojmia, terminy
    > narzucaja odpowiednie ustawy, ale nie możesz żadać jakiejkolwiek
    > gwarancji.


    Są dwa poglądy - jeden mówi, że do istnienia gwaracnji rzeczywiście
    niezbędne jest wydanie dokumentu gwarancyjnego i bez niego nie ma mowy o
    gwarancji, drugi, że forma pisemna (karta gwarancyjna) z art. 577 jest
    zastrzeżona tylko do celów dowodowych, a więc istnienie gwarancji można
    udowodnić też w inny sposób.

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1