-
1. Data: 2003-02-22 19:50:47
Temat: Ile gwarancji po naprawie?
Od: "D." <p...@p...onet.pl>
Witam Szanownych Grupowiczów!
Może ktoś będzie wiedział i mi odpowie, ile dostanę gwarancji.
Zepsuł się mi twardy dysk, który kupiłem jak jeszcze była trzyletnia
gwarancja na HDD.
W tej chwili na dyski gwarancja wynosi 1 rok.
Wiem, że po naprawie (wymianie) gwarancja na mój dysk będzie biec od nowa.
Ale spotkałem się z opinią, że nie 3 lata ale 1 rok. Czy to możliwe?
Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
Pozdr.
D.
-
2. Data: 2003-02-23 12:18:20
Temat: Re: Ile gwarancji po naprawie?
Od: "Shivman" <s...@p...onet.pl>
Użytkownik "D." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Zepsuł się mi twardy dysk, który kupiłem jak jeszcze była trzyletnia
> gwarancja na HDD.
> W tej chwili na dyski gwarancja wynosi 1 rok.
> Wiem, że po naprawie (wymianie) gwarancja na mój dysk będzie biec od nowa.
> Ale spotkałem się z opinią, że nie 3 lata ale 1 rok. Czy to możliwe?
>
Gwarancja to jest rodzaj umowy pomiędzy sprzed. i kup.
i wg mnie nie mogą tak sobie zmienić głównych już ustalonych zasad gwarancji
a więc czasu trwania, a więc powinna 3 lata.
Jeśli się mylę niech mnie ktoś sprostuje.
--
Pozdrawiam
Shivman
-
3. Data: 2003-02-24 13:00:39
Temat: Re: Ile gwarancji po naprawie?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Sat, 22 Feb 2003, D. wrote:
>+ Witam Szanownych Grupowiczów!
>+
>+ Może ktoś będzie wiedział i mi odpowie, ile dostanę gwarancji.
>+
>+ Zepsuł się mi twardy dysk, który kupiłem jak jeszcze była trzyletnia
>+ gwarancja na HDD.
>+ W tej chwili na dyski gwarancja wynosi 1 rok.
Mylisz się: po primo tylko "3 dużych" (IBM, Seagate i Maxtor) skrócili
gwarancję dla najtańszych wersji dysków (reszta, m.in. Samsung nadal
proponuje "standardowo" 3 lata), po drugie nawet ci "duzi" część modeli
w grupie "dla domu" dają z możliwością wyboru: nie dalej jak w zeszłym
tygodniu ściągałem Maxtora z gwarancją 3 lata, był coś 40..50zł
droższy niż model "roczny" :)
>+ Wiem, że po naprawie (wymianie) gwarancja na mój dysk będzie biec od nowa.
>+ Ale spotkałem się z opinią, że nie 3 lata ale 1 rok. Czy to możliwe?
Byłoby dziwne !
Napisz o wyniku reklamacji :)
pzdr, Gotfryd
-
4. Data: 2003-02-24 14:08:14
Temat: Re: Ile gwarancji po naprawie?
Od: "D." <p...@p...onet.pl>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości
news:Pine.WNT.4.50.0302241356270.-47710697-100000@k6
-2.portezjan.zabrze.pl..
.
> On Sat, 22 Feb 2003, D. wrote:
>
> >+ Witam Szanownych Grupowiczów!
> >+
> >+ Może ktoś będzie wiedział i mi odpowie, ile dostanę gwarancji.
> >+
> >+ Zepsuł się mi twardy dysk, który kupiłem jak jeszcze była trzyletnia
> >+ gwarancja na HDD.
> >+ W tej chwili na dyski gwarancja wynosi 1 rok.
>
> Mylisz się: po primo tylko "3 dużych" (IBM, Seagate i Maxtor) skrócili
> gwarancję dla najtańszych wersji dysków (reszta, m.in. Samsung nadal
> proponuje "standardowo" 3 lata), po drugie nawet ci "duzi" część modeli
> w grupie "dla domu" dają z możliwością wyboru: nie dalej jak w zeszłym
> tygodniu ściągałem Maxtora z gwarancją 3 lata, był coś 40..50zł
> droższy niż model "roczny" :)
>
> >+ Wiem, że po naprawie (wymianie) gwarancja na mój dysk będzie biec od
nowa.
> >+ Ale spotkałem się z opinią, że nie 3 lata ale 1 rok. Czy to możliwe?
>
> Byłoby dziwne !
> Napisz o wyniku reklamacji :)
>
> pzdr, Gotfryd
Witam!
Ten dysk to zwykły Fujitsu 30GB, nie jestem pewien, ale już takich w Polsce
nowych nie ma.
Co do okresu gwarancji to nie słyszałem, żeby ta firma utrzymała ją na 3
lata.
Po nowego twardziela idę już jutro :-)
Jestem ciekawy jaki mi zaproponują...
Pozdr.
D.
-
5. Data: 2003-02-25 03:05:15
Temat: Re: Ile gwarancji po naprawie?
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <b3d9h7$51e$1@nemesis.news.tpi.pl>, D. wrote:
> Ten dysk to zwykły Fujitsu 30GB, nie jestem pewien, ale już takich w Polsce
> nowych nie ma.
> Co do okresu gwarancji to nie słyszałem, żeby ta firma utrzymała ją na 3
> lata.
>
> Po nowego twardziela idę już jutro :-)
> Jestem ciekawy jaki mi zaproponują...
No MZ na podstawie Art. 581. § 1. Kodeksu Cywilnego:
Jezeli w wykonaniu swoich obowiazków gwarant dostarczyl uprawnionemu z
gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolna od wad albo dokonal
istotnych napraw rzeczy objetej gwarancj, termin gwarancji biegnie na nowo
od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy
naprawionej. Jezeli gwarant wymieni czesc rzeczy, przepis powyzszy stosuje
sie odpowiednio do czesci wymienionej.
Gwarancja powinna isc na nowo i byc na okres 3ch lat.
--
Marcin
-
6. Data: 2003-02-25 10:10:43
Temat: Re: Ile gwarancji po naprawie?
Od: "D." <p...@p...onet.pl>
>
> Po nowego twardziela idę już jutro :-)
> Jestem ciekawy jaki mi zaproponują...
>
> Pozdr.
> D.
>
Witam ponownie!
W serwisie pan powiedział, że jeszcz nie ma odpowiedzi z centrali i trzeba
czekać...? Na argument o terminie 14 dni na naprawę powiedział, że przepisy
się zmieniły i teraz po 14 dniach klient może przyjść i dowiedzieć się co
słychać w sprawie. A słychać tyle, że mam przyjść i dowiedzieć się za
tydzień :-)
To jaki jest teraz termin naprawy ? 21 dni, a może 28 ???
Czy mam iść do jakiegoś Rzecznika Praw Konsumenta ze skargą?
Pozdr.
D.
-
7. Data: 2003-02-25 10:36:19
Temat: Re: Ile gwarancji po naprawie?
Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
D. wrote:
> W serwisie pan powiedział, że jeszcz nie ma odpowiedzi z centrali i trzeba
> czekać...? Na argument o terminie 14 dni na naprawę powiedział, że przepisy
> się zmieniły i teraz po 14 dniach klient może przyjść i dowiedzieć się co
> słychać w sprawie. A słychać tyle, że mam przyjść i dowiedzieć się za
> tydzień :-)
> To jaki jest teraz termin naprawy ? 21 dni, a może 28 ???
> Czy mam iść do jakiegoś Rzecznika Praw Konsumenta ze skargą?
przy gwarancji termin jest taki jak zapisany w karcie gwarancyjnej, nie
ma i od dłuższego czasu nie było przepisów to regulujących
a przy niezgodności towaru z umową (czyli zamiast rękojmi) termin jest
"odpowiedni"...
KG
-
8. Data: 2003-02-25 11:05:29
Temat: Re: Ile gwarancji po naprawie?
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <b3ffco$aad$1@atlantis.news.tpi.pl>, D. wrote:
> W serwisie pan powiedział, że jeszcz nie ma odpowiedzi z centrali i trzeba
> czekać...? Na argument o terminie 14 dni na naprawę powiedział, że przepisy
> się zmieniły i teraz po 14 dniach klient może przyjść i dowiedzieć się co
bylo poprosic o podstawe prawna
> słychać w sprawie. A słychać tyle, że mam przyjść i dowiedzieć się za
> tydzień :-)
> To jaki jest teraz termin naprawy ? 21 dni, a może 28 ???
> Czy mam iść do jakiegoś Rzecznika Praw Konsumenta ze skargą?
A oddales ten dysk na podstawie gwarancji, tak? No to byc moze cie maja.
Tj obowiazuja cie terminy ktore masz w karcie gwarancyjnej.
--
Marcin
-
9. Data: 2003-02-25 19:57:35
Temat: Re: Ile gwarancji po naprawie?
Od: "D." <p...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
news:p8vri-ooa.ln1@ziutka.router...
> In article <b3ffco$aad$1@atlantis.news.tpi.pl>, D. wrote:
> > W serwisie pan powiedział, że jeszcz nie ma odpowiedzi z centrali i
trzeba
> > czekać...? Na argument o terminie 14 dni na naprawę powiedział, że
przepisy
> > się zmieniły i teraz po 14 dniach klient może przyjść i dowiedzieć się
co
>
> bylo poprosic o podstawe prawna
>
> > słychać w sprawie. A słychać tyle, że mam przyjść i dowiedzieć się za
> > tydzień :-)
> > To jaki jest teraz termin naprawy ? 21 dni, a może 28 ???
> > Czy mam iść do jakiegoś Rzecznika Praw Konsumenta ze skargą?
>
> A oddales ten dysk na podstawie gwarancji, tak? No to byc moze cie maja.
> Tj obowiazuja cie terminy ktore masz w karcie gwarancyjnej.
>
> --
> Marcin
Niestety, karta gwarancyjna ogranicza się w tym przypadku do stickera na
dysku i faktury zakupu...
Czyli w tym momencie obowiązuje obie strony Kodeks Cywilny, tak?
A w kodeksie ile jest dni na naprawę?..., chyba 14.
Pozdr.
D.
-
10. Data: 2003-02-26 02:19:21
Temat: Re: Ile gwarancji po naprawie?
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <b3ghp4$135$1@atlantis.news.tpi.pl>, D. wrote:
>> > To jaki jest teraz termin naprawy ? 21 dni, a może 28 ???
>> > Czy mam iść do jakiegoś Rzecznika Praw Konsumenta ze skargą?
>>
>> A oddales ten dysk na podstawie gwarancji, tak? No to byc moze cie maja.
>> Tj obowiazuja cie terminy ktore masz w karcie gwarancyjnej.
> Niestety, karta gwarancyjna ogranicza się w tym przypadku do stickera na
> dysku i faktury zakupu...
No to nie jest to żadna karta gwarancyjna, bo taki "sticker" dokumentem
gwarancyjnym nie jest. Nie jest nim również paragon. Tak przynajmniej
wyczytałem na stronach Federacji Konsumentów, bo do podstawy prawnej
określającej jak ma taki dokument wyglądać dla zakupów dokonanych przed
1/1/03 nie udało mi się dotrzeć.
> Czyli w tym momencie obowiązuje obie strony Kodeks Cywilny, tak?
Wychodzi na to że oddałęś z tytułu rękojmi bo skoro nie było dokumentu
gwarancyjnego to nie było i gwarancji. Ale przyjmując ten tok rozumowania
nie możesz się domagać 3 letniej gwarancji po wymianie dysku bo poprzedni
nie miał żadnej. Więc albo założysz że jest to mimo formalnych
uchybień gwarancja i będziesz domagał się wymiany na taki sam produktt w
co wchodzić tez MZ powinna taka sama gwarancja i jesteś jednocześnie
skazany na ich łaskę bądź niełaskę w kwestii procedury/terminów
załatwiania reklamacji, albo założysz że była to rękojmia, terminy
narzucaja odpowiednie ustawy, ale nie możesz żadać jakiejkolwiek
gwarancji.
> A w kodeksie ile jest dni na naprawę?..., chyba 14.
Z tytułu rękojmi mają maks. 14 dni na załatwienie reklamacji. Jeśli
stwierdzą konieczność powołania rzeczoznawcy mają w sumie dni 21.
--
Marcin