  • Data: 2019-03-01 15:51:57
    Temat: Re: I akurat "padły baterie" w policyjnych kamerkach
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy łatwo skasować, nie wynika, ale pamięć jest chyba wbudowana więc
    > może jednak nie tak łatwo, i zdają na koniec służby? Ale pewnie ten komu
    > zdają już może. 64GB na 12h FHD h.264 ... ~1.5MB/s... jakościowo styknie
    > choc daleko od szału.

    Nie rozkminiałem tych konkretnych kamer. Większość profesjonalnych
    monitoringów nie zapisuje na nośniku filmu sensu stricte, tylko zapisuje
    poszczególne klatki oraz bazę danych pozwalającą na "ustalenie", która
    klatka o jakim czasie została zapisana. Osobno ewentualnie do pliku jest
    zapisywany dźwięk. To znacząco zmniejsza konieczną pojemność nośnika.
    System jest tak skonstruowany, że po zapełnieniu nośnika usuwane są
    najstarsze dane.

    Po pierwsze podpięcie takiego nośnika do normalnego systemu
    komputerowego nic nie daje. Tam jest zupełnie inny nieobsługiwany przez
    komputer format. Przeważnie samo urządzenia posiada jakiś interfejs
    pozwalający na skopiowanie danych za jakiś tam okres. Czasem dostępny z
    samego urządzenia, czasem po zalogowaniu się po porcie sieciowym.

    W większości tych urządzeń nie da się trwale usunąć danych. Jeśli nawet
    skorzystasz z opcji usunięcia, która bywa dostępna w panelu sterowania,
    to działa to jedynie w taki sposób, że przestajesz ów materiał widzieś w
    panelu, natomiast nie jest on usuwany z nośnika. Producenci przeważnei
    na swoich stronach udostępniają proste programy pozwalające na
    odzyskanie tych danych.