    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Humanitarne" wg sądu zabijanie psów
    Date: Thu, 22 Oct 2009 16:30:35 +0200
    <hbkgv5$53a$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hbmill$4bc$4@news.interia.pl>
    <hbn0r0$1ja$2@atlantis.news.neostrada.pl> <hbn2ir$ajl$1@news.interia.pl>
    <hbn9vn$lfi$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hbp3t1$3dv$1@news.interia.pl>
    <i...@m...brudna.chmurka.net>
    <hbpb3d$i9v$1@news.interia.pl> <hbpg82$rs1$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hbpf0t$nac$1@news.interia.pl> <p...@r...org>
    <hbpgll$p4n$1@news.interia.pl> <hbpp1g$mkr$1@nemesis.news.neostrada.pl>

    Maddy pisze:
    > Ja poproszę o zaprzestanie gwałtu na języku polskim i używanie słów w
    > takim znaczeniu w jakim używa ich większość populacji. Inaczej słowa
    > przestają służyć komunikacji, są tylko artykułowanym hałasem.
    > Moralność Kalego to co innego niż myślisz.
    > Oznacza stosowanie innych standardów wobec siebie a innych wobec
    > pozostały jednostek tego samego gatunku.

    No właśnie. Czyli Kali zabić świniaka (którego Tristan uwielbiać i
    szanować) i go zeźreć, to być dobrze, bo Kali lubić mniam-mniam
    świniaki. Jak Tristan zabić psa i go zeźreć, to być źle, bo Kali lubić i
    szanować psa.

    > Ciemnogród jest rozumiany przez większość społeczeństwa zupełnie
    > inaczej, niż przez Ciebie.

    No przykro mi, ja posługuję się SJP.

    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=ciemnogr%F3d
    ciemnogród pogard. <<środowisko zacofane i nietolerancyjne>>

    i takie właśnie zacofane i nietolerancyjne jest środowisko nie
    pozwalające mi jeść kotleta z psa...

    > Większość przychyla się do koncepcji twórcy
    > tego terminu, który był człowiekiem oświecenia i humanistą.
    > To ciemnogród zabija psy i wytapia z nich "leczniczy" smalec.

    Tak ci się wydaje, bo tkwisz w strasznych stereotypach... Jakby wszyscy
    tacy byli, to byśmy nadal same mamuty żarli i zagryzali korzonkami.

    > Jakoś dziwnie pobrzmiewa tu przekonanie o zastępowalności jednej hodowli
    > drugą.
    > Niestety, psy to mięsożercy, więc trzeba dalej niehumanitarnie hodować i
    > zabijać kurczaki czy świnie, żeby karmić te psy które później zjemy.

    A ja mówię o zastępowalności? Ja mówię o poszerzeniu kuchni.
    Aczkolwiek owszem, świetnie pokazałaś kolejny aspekt zjadania biednej
    świnki, która nic nikomu nie zrobiła złego, ziemniaczki wtranżala, a my
    ją brutalnie zarzynamy.... Za to taki pies, drapieżnik... o! On sam jest
    bezwzględny i bezwzględnie zabija i zjada inne żyjątka, więc i nie
    będzie zdziwiony, jak go zjemy.

    > Nie możemy karmić psów mięsnych odpadkami. Musi to być czysta karma z
    > kontrolowanej hodowli.

    Nie sądzę, ale że to grupa prawna, a nie hodowlana, to nie będę się w to
    wgryzał.

    > Zjadanie mięsożerców na większa skalę jest niezdrowe dla populacji.

    A) A to niby dlaczego? I czy kura jest mięsożercą, skoro zjada dżdżownice?

    b) a ja mówię na większą skalę? Ja nie o tym zupełnie w tym wątku. Nie
    dyskutuję żywieniowych zwyczajów. Coca Cola też jest niezdrowa, a jednak
    nie jest zakazana. Więc skoro JA chcę jeść psa, to jak bardzo chcesz
    napisz na opakowaniu, że ,,jedzenie psa zabija'' jak na fajkach i już.

    > Zjada się różne dziwne i niezbyt zdrowe rzeczy albo ze snobizmu, bo to
    > rarytas, albo z braku alternatywy. Pies należy do tej grupy "pokarmów".

    No i ok.

    > Ponadto nie wierzę, żeby ludzie którzy zdecydują sie hodować psy na
    > mięso zapewnili im lepsze warunki niż mają kurczaki czy świnie.

    A czemu mają lepsze? Kali godzić się na męczenie świnia, a nie pies, bo
    Kali lubić pies, a nie lubić świnia, ale jak Tristan lubić świnia, a nie
    lubić pies, to Tristan być be.

    > Jak ktoś je będzie chciał hodować, to pies, świnia, krowa - jedno bydle.

    O! Mądrze prawisz. Stąd nie widzę powodu do ich rozgraniczania.

    > Raczej będą to ludzie okroju tych, którzy prowadzą już dziś hodowle psów
    > "rasowych" w których suki są maszynami do rodzenia i nie dożywają 5 lat.

    O! I na to jest zgoda społeczna, a na zjedzenie nie?

    > Tak więc jest wiele powodów dla których nie ma hodowli psów rzeźnych,

    No na razie żadnego nie wskazano. Jednie ten:

    > poza oczywistym oporem społecznym.

    który do mnie nie przemawia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek