  • Date: Wed, 21 May 2008 15:15:10 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Handel wierzytelnościami

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > A tu akurat "dyskusja trwa" ... (czy jest to czynność przed sądem, czy nie)

    Jeśli wysłał list polecony prosto do dłużnika, to gdzie ten sąd? ;->

    > Kruki i inni naciągacze nie kupują "portfeli długów wątpliwych" ...

    Hehehe.

    > A dlaczego nie ???

    Się tylko pytam...

    > A byś się zdziwił, ile przedawnionych długów spłacanych jest ... głównie
    > przez działające podmioty, dla których "mieć dobre imię" to być albo nie
    > być (hint - (również)dyskusyjny art. 3 ustawy o udostępnianiu
    > gospodarczych)

    Primo: była mowa o sprawie sądowej i w takim kontekście odpowiedziałem.

    Secundo: stawiałbym raczej na zastraszanych emerytów, bo przedsiębiorcy
    - po doświadczeniach ludzi z windykatorkami domagającymi się rzekomego
    długi za rzekomo nagle odnalezioną i ne zapłaconą fakturę z TPSA sprzed
    10 lat mogą mieć "drobne" wątpliwości co do rzetelności informacji w
    różnego rodzaju "rejestrach dłużników".