  • Data: 2008-05-22 14:17:53
    Temat: Re: Handel wierzytelnościami
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa pisze:

    > Bo w jakiej kwestii ma być zawarta ugoda? Gość jest winien, ma zapłacić
    > i tyle.

    No tak ... ale masz np portfel wierzytelności zmierzających
    rychło do przedawnienia ... robisz myk z zawezwaniem do ugody ;)
    I po ptakach ... o ile dłużnik zareaguje na nakaz zapłaty
    (wniesie sprzeciw, cokolwiek) , tak możesz go zawezwać do ugody,
    i jeśli nie zareaguje (no bo po co miałby reagować na "prośbę o
    ugodę ... do tego przed sądem) to wytrąca sobie argument
    przedawnienia z dłoni.

    > No, chyba że chcesz mu darować odsetki albo połowę długu,
    > ewentualnie zaproponować jakieś raty ;)

    Nie. chcę przerwać bieg przedawnienia :)

    > Np. zatrudniając kompetentnych księgowych.

    Taaa ... jassne.

    > ??

    Kopertownice, wypaśne drukarki, program, który panuje nad tym by
    pozywać w odpowiedniej kolejności i w odpowiednim czasie, etc.

    > Jak pozywają, to się nie przedawniło - inaczej pozywanie byłoby
    > generalnie stratą czasu i pieniędzy...

    W tym, że pozywają na ca 1 miesiąc przed przedawnieniem :) Tu
    jest klucz.
    6008