    From: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Handel adresami e-mail
    Date: Thu, 13 Feb 2003 10:20:37 +0100

    > Dostałam spam gdzie m. in stało:
    > "Wiadomosc nadano na adres e-mail publicznie dostepny w internecie zgodnie z
    > art. 25, ust. 2, pkt 2 Ustawy o ochronie danych osobowych (Dz. U. nr 133,
    > poz. 883 z dnia 29 sierpnia), pochodzacy z zakupionej bazy adresow email."
    > Nie wiem skąd ten akurat adres zdobyli, ale na pewno nie wyrażałam zgody ani
    > na udostępnianie, ani tym bardziej na handel moimi danymi.
    > Jak mogę się bronić?
    >
    > Wandalka

    Szanowni Państwo

    Wysłaliście do mnie reklamę. Ja nie potrzebuję reklam. Gdy czegoś
    potrzebuję,
    to po prostu sobie to znajdę. Taki spam, jaki dostałem do skrzynki to po
    prostu
    śmieć. Odpowiednio zniechęca do jakiegokolwiek korzystania z usług waszej
    firmy,
    bo jak widać, nie jesteście poważni.

    NIGDY NIE ZGADZALEM SIE NA WYKORZYSTYWANIE MOJEGO E-MAILA DO CELOW
    MARKETINGOWYCH !
    JEZELI KUPILISCIE BAZE E-MAILI OD JAKIEJS FIRMY TO ZA TEN E-MAIL MOZECIE
    MIEC
    PRETENSJE TYLKO DO NIEJ. SPAM SKASOWALEM, Z USLUG WASZEJ FIRMY NIGDY NIE
    SKORZYSTAM,
    WYRZUCILISCIE PIENIADZE W BLOTO.

    Zachęcam do lektury http://www.usenet.pl/nospam/simple-polish.htpl

    Na koniec polecam lekturę:

    Dz. U. Nr 22, poz. 271, 2000 r.
    Rodział 2, art 6.1, pkt. 3:
    "Posłużenie się wizjofonem, telefaksem, pocztą elektroniczą, automatycznym
    urządzeniem wywołującym i telefonem w celu złożenia propozycji zawarcia
    umowy
    może nastąpić wyłącznie za uprzednią zgodą konsumenta".

    Czy to czegoś nauczy?

    Zazwyczaj powołujecie sie w swoim spamie na
    "art. 25, ust. 2, pkt 2 Ustawy o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133,
    poz. 883
    z dnia 29 sierpnia 1997 r.". Brzmi on tak:
    2) dane przewidziane do zebrania są ogólnie dostępne,

    Co nie jest prawdą. Ten e-mail, na który wysłaliście spam jest jak
    najbardziej
    prywatny i niepubliczny. Ktoś bez mojej wiedzy wykorzystał go do budowy
    swojej
    bazy danych. Zgodnie z "art. 25, ust. 2, pkt 1 Ustawy o ochronie danych
    osobowych
    (Dz.U. nr 133, poz. 883 z dnia 29 sierpnia 1997 r." mam prawo do
    poprawiania swoich
    danych osobowych. Proszę więc oficjalnie i jednocześnie nakazuję usunięcie
    moich
    danych osobowych z waszej bazy danych. W przypadku dalszego ich
    przetwarzania
    poinformuję Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych :
    00-950 Warszawa (04822)827-88-10
    www.giodo.gov.pl, s...@g...gov.pl

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/