  • Data: 2013-02-18 21:57:51
    Temat: Re: Hacking...
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Jesteś w stanie to jakoś uzasadnić?
    >
    > Przepisy są oficjalnie publikowane. A zwyczaje nie.

    "Jeśli wchodzisz między wrony, masz krakać jak one" - staroindiańskie
    powiedzenie :)

    > Zamknięcia kosztują grosze. Wystarczyłoby jakieś symboliczne.

    Mimo braku symbolicznego zabezpieczenia dalej nie mozesz wziąć roweru,
    bo uznajesz, ze skoro niezabezpieczony to mozesz.

    > Masz jakąś podstawę prawną do tego oznaczenia? I czemu uważasz, że nie
    > wystarczy ustawowo obowiązkowe oznaczenie w postaci zabrania kluczyków?

    Bo mozna (przez roztargnienie) zapomniec o kluczykach. Co nie jest
    jednoznaczne z przyzwoleniem na uzytkowanie samochodu przez osoby trzecie.

    > No to ktoś w publicznym miejscu ustawił otwarty samochód z dokumentami w
    > kieszonce i kluczykami w stacyjce.

    No i to znaczy tylko, ze ktoś zostawił w publicznym miejscu otwarty
    samochód z dokumentami w kieszonce i kluczykami w stacyjce.

    Tylko tyle.

    > Stary jestem - ma chodzić do parku w okularach do czytania? ;->

    Nie, nie musisz. Nie zwalnia cię to z obowiązku przestrzegania regulaminu :)

    > Który jest nieustalony, niesprecyzowany i zasadniczo niedostępny dla
    > osób z poza danej okolicy.

    Ale to jedynie problem tych osób. Jak do Polski przyjedzie kanibal i
    swoim zwyczajem zje dziecko, to raczej nie poklepią go "oj kochany
    kanibalu, zrobiles jak u siebie, rozumiemy, szanujemy twoje zwyczaje".

    > Zwyczajem też jest, że co nie jest wyraźnie wzbronione - jest dozwolone.

    Nie, to nie jest zwyczaj. To jest prawo :)

    > O ile się założysz, że nikt się właścicieli takich wózków od lat nie
    > pytał? ;->

    A po co przez lata pytać o to samo?

    Czy za każdym razem pytasz, czy można sikać do pisuar? Czy wystarczyło
    jak będąc dzieckiem zapytałeś taty do czego jest pisuar? :)

    > Tak samo jak w przypadku zajęcia parkowej ławki czy krzesła.

    NIE! Do diaska! Jak odjeżdzasz czyimś samochodem, bez jego zgody (bo nie
    ma zgody domyślnie) TO NIE JEST JAK Z siadnięciem na ŁAWCE!

    Przestań porównywać nieporównywalne i dopasowywać do tego samego przepisu.

    > A że przy okazji przemieścił się bliżej domu... ;)

    Otwartej bramy, za którą czekam tylko aby wezwać Justusy ;)

    > Tylko że w przypadku błędnego oszacowania nie powinien być karany jak za
    > celowe działanie w złym (nielegalnym) zamiarze.
    >
    > Nie uważasz?

    UWażam, że może to być łagodzące. Niemniej jednak "ach przepraszam,
    niecelowo zabiłem pana kota, u nas się tak robi, przykro mi".

    Nie możesz "niecelowo" "pożyczyć" sobie czyjś samochód, tak "przypadkiem".

    Wyjmujesz samochód spod władztwa właściciela. ZAWSZE! Nawet w
    wypożyczalni samochodów. Tylko tam jest zgoda na wyjęcie spod władztwa
    (okraszona umową użyczenia, kaucją i te pe).

    Więc zakłądaj, że jeśli wyjmujesz coś spod czyjegoś władztwa, a nie masz
    na to jasno wyrażonej zdody - to dokonujesz czynu zabronionego.

    NAwet jeśli tam gdzi emieszkasz zwyczajowo jest tak, że każdy może wziąć
    każdemu cokolwiek ;)