    From: "Mr. Misio" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hacking...
    Date: Mon, 18 Feb 2013 14:36:41 +0100
    <kfr9ef$s7s$1@node1.news.atman.pl> <51212b76$1@news.home.net.pl>
    <kfrav3$to4$1@node1.news.atman.pl> <512131c0$1@news.home.net.pl>
    <kfrcdp$vbb$1@node1.news.atman.pl> <5...@n...home.net.pl>
    <kfrdku$u3$1@node1.news.atman.pl> <51213c9e$1@news.home.net.pl>
    <kfreh4$nqk$1@node2.news.atman.pl> <51213eef$1@news.home.net.pl>
    <kfrf5d$ofc$1@node2.news.atman.pl> <51214113$1@news.home.net.pl>
    <kfrgfl$pp9$1@node2.news.atman.pl> <512146be$1@news.home.net.pl>
    <kfrhqb$r8a$1@node2.news.atman.pl> <5...@n...home.net.pl>
    <kfrkfh$tjl$1@node2.news.atman.pl> <5121d5dc$1@news.home.net.pl>
    <kfssij$es3$1@node1.news.atman.pl> <5121f5fb$1@news.home.net.pl>
    <kfsu74$gj0$1@node1.news.atman.pl> <51220467$1@news.home.net.pl>
    <kft0op$6qd$2@node2.news.atman.pl> <512209b0$1@news.home.net.pl>
    <kft48o$aao$1@node2.news.atman.pl> <51221531$1@news.home.net.pl>
    <kft5jm$oai$1@node1.news.atman.pl> <512221e2$1@news.home.net.pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Samochody jeszcze nie. Ale rowery już gdzieniegdzie tak.

    Więc: nie samochody, a rowery. I do tego "gdzieniegdzie".

    > Można to odczytać jako pewne zaproszenie - jak otwartą bramę.

    Nie jestem pewien, czy można to tak odczytać -> wolałbym nie porównywać
    w ramach analogii nieruchomości, która może mieć na dodatek wyraźnie
    określony cel istnienia (miejsce publiczne - park dostępny dla
    wszystkich) a ruchomości, gdzie nie jest przyjęta dostępność publiczna i
    domyślna zgoda na użytkowanie.

    > Z poprawką, że zwyczaj na wchodzenie przez otwarte drzwi jest, a na
    > odjeżdżanie pozostawionym samochodem w celach nieprzestępczych
    > zasadniczo nie. Ale do niedawna nie istniały jeszcze punkty darmowego
    > dostępu do internetu, tylko trzeba było zań słono płacić.

    Także wolałbym nie porównywać samochodu (rzeczy materialnej) i
    korzystania z tego do dostępu do Wifi. Bo o darmowym wifi w miescie jest
    głośno - są publicznie dostepne informacje w mediach, wiec uzytkownicy
    moga zakładać, że mogą skorzystać. Do tego są tabliczki/informacje
    "tutaj skorzystasz...". W niektórych lokalach mozna tez skorzystac
    pytajac "czy moze macie tu dostęp..." "alez oczywiscie, oto hasło...
    albo prosze sie polaczyc z siecia XXXCCCVVV

    > Ale z podobnego powodu nie będziesz się szwendał w podejrzanej okolicy
    > samotnie nocą ;) Na wszelki wypadek. A chyba nie powiesz mi, że to
    > nielegalne? (dla ustalenia uwagi - bez włamywania)

    W podejrzanej okolicy oddale się biegusiem powiadamiając służby o
    porzuconym samochodzie. :) Ale w normalnej sytuacji (bez potencjalnego
    zagrozenia) mogę poczekac.

    Samochodu z podejrzanej okolicy nawet jakby miał tabliczke "weź mnie"
    nie ruszę. JEszcze mnie ktoś wrobu w interes narkotykowy ;)

    > Ale są też kraje, gdzie nie masz prawa zamykać bram - musisz dać
    > przejście dla ewentualnych zbłąkanych turystów. I to nie kwestia
    > zwyczajowa ale spisanego prawa.

    U nas tez takie prawo jest spisane :) Służebnośc się nazywa. Więc nie
    trzeba szukać po innych krajach.

    Ale są też kraje, gdzie wchodząc przez otwarte drzwi narażasz się na to,
    że właściciel może Cię zastrzelić. Czasem poniesie za to konsekwencje,
    czasem nie. Jedno natomiast jest nieodwaracalne - jesli Cie zastrzeli,
    to bez wzgledu czy ostatecznie sad go uniewinni czy skaże, ty nie
    żyjesz. Przykłądowo "Ty" - bo to dotyczy oczywiście sytuacji w ktorej
    ktoś gdzieś u kogoś przez otwartą bramę/drzwi.