  • Data: 2023-06-22 17:38:07
    Temat: Re: Głosuj na PO!
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.06.2023 o 13:14, J.F pisze:

    > Moze po prostu MS/PG powinien byc karalny za swoje decyzje, jak i
    > reszta prokuratorow ?

    Jeśli jest MS/PG to z zasady jest bezkarny bo minister odpowiada za
    swoje polityczne decyzje tylko przed trybunałem stanu. Prokurator
    generalny - nie wiem trzeba by sprawdzić czy pod sąd powszechny czy
    trybunał stanu. Ale w sumie nawet jakby podpadał pod powszechny to o ile
    nie wpadnie w korupcję albo nie zleci zabójstwa to i tak będzie to
    standardowe "przekroczenie uprawnień" nawet jakby podejrzanego osobiście
    w czasie przesłuchania zatorturował na śmierć:(

    A co do niezależności - to można pomyśleć - być może powinien być to
    urząd jednokadencyjny - większość urzędów kadencyjnych jest sprawowana
    najlepiej w ostatniej kadencji kiedy już nie trzeba się podlizywać
    swojemu zapleczu politycznemu a jest szansa na karierę międzynarodową.
    Być może dobrym pomysłem jest żeby można było odwołać prokuratora w
    referendum - ale nie upieram się że to dobry pomysł. Kiedyś był dobry
    zwyczaj, że rzecznicy praw wszelakich i chyba prezes niku nie byli
    bezpośrednio powiązani z partią rządzącą - ale to dobry zwyczaj. Dobre
    zwyczaje mają to do siebie że nie działają na chamów:(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!