eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny] › Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>
    Subject: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz
    Dolny]
    <sgnvjs$6e8$1@gioia.aioe.org> <61307489$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <sgput2$kid$1@gioia.aioe.org>
    <61308390$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
    <sgq1p0$1ur7$1@gioia.aioe.org>
    <61308c8f$0$523$65785112@news.neostrada.pl> <sgqa63$13c$1@gioia.aioe.org>
    <6130b7d8$0$537$65785112@news.neostrada.pl> <sgqehu$3g5$1@gioia.aioe.org>
    <6130c493$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <1erw5mhalxgxn$.choirhsqusm$.dlg@40tude.net>
    <6130caed$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <6130e2f8$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <sgr49c$129n$1@gioia.aioe.org>
    <6131bf0c$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <sgsn7d$1i51$1@gioia.aioe.org>
    <6131e390$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <sgsrh0$1ipt$1@gioia.aioe.org>
    <6131f2ea$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <1rvqlus27ynjp.zvmphj1oagel$.dlg@40tude.net>
    <6131fea0$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <JxyYI.24778$ed3f.2276@fx14.ams1>
    Date: 05 Sep 2021 11:34:08 GMT

    Dnia 03.09.2021 Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> napisał/a:

    > "Osoby potrzebujące ochrony międzynarodowej są jednak zmuszone do
    > ucieczki, aby ratować życie lub zachować wolność" więc cała dyskusja,
    > zabawa w jakieś kontratypy i inne nie ma za bardzo sensu, bo rzecz
    > sprowadza się do stwierdzenia czy w obecnym położeniu istnieje
    > zagrozenie ich życia lub wolności. Jeśli tak to pozamiatane. Jeśli

    No właśnie nie tylko zagrożenie, ale "bezpośrednie zagrożenie".
    Jeśli jest bezpośrednie, to oczywiście jest to stan wyższej konieczności
    i tyle. Tyle tylko, że w obecnej sytuacji czy jest bezpośrednie
    to jeden rabin powie tak, a drugi powie nie.

    > Ale Tobie zależy na zwycięstwie w dyskursie akademickim, czy na
    > ustaleniu co zrobić z tymi ludźmi? Mam wrażenie, że większości Twoich
    > interlokutorów chodzi o to drugie i z tego wynika nieporozumienie.

    Dlaczego zaraz "zwycięstwie"? Ale tak, w dyskursie akademickim
    - jak z przepisów prawa wynika stan prawny i dlaczego, a jeżeli wynika
    inny, niż mi się wydaje (do licha, dopuszczam taką możliwość! Więcej,
    uważam za całkiem prawdopodobną!), to dlaczego- o jakim przepisie
    nie wiem/zapomniałem. Podkreślam to w każdym poście, jeśli mimo to
    ktoś to interpretuje jako "a ja uważam, że tych ludzi nie należy
    wpuszczać", to ja już nie wiem, jak mam pisać, żeby inni nie widzieli
    tego, co im się wydaje zamiast tego co napisałem.

    > Jeśli mają wiedzę, że tamci są w wymienionym wcześniej położeniu, to też
    > nie?

    No wg mnie przepisy mówią nie, jeśli zagrożenie nie jest bezpośrednie.
    (jedyną furtkę prawną, jaką _ja_ widzę, to uznać je za bezpośrednie).

    A czy mogą wbrew przepisom? Oczywiście, że tak. Osobiście nie miałbym
    pretensji, gdyby SG powiedziała "przepisy przepisami, ale trzeba
    być człowiekiem", odwrócili się i udawali że nie widzą, jak tamci
    przechodzą przez granicę.

    > Nb. czy jest jakieś pisemne uzasadnienie powyższego? Nie chce mi się za

    To jest na razie tylko postanowienie.
    Myślę, że w wyroku będzie więcej.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.