eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny] › Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
  • Data: 2021-09-06 02:15:01
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-09-05, Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:

    > No właśnie nie tylko zagrożenie, ale "bezpośrednie zagrożenie".
    > Jeśli jest bezpośrednie, to oczywiście jest to stan wyższej konieczności
    > i tyle. Tyle tylko, że w obecnej sytuacji czy jest bezpośrednie
    > to jeden rabin powie tak, a drugi powie nie.

    MZ zagrożenie bezpośrednie to takie, które działa wprost, czyli może nas
    dotknąć zasadniczo w danym momencie. Nie interpretowałbym tego jako coś
    nieuchronnego, czyli coś co z duzym prawdopodobieństwem skutkuje utratą
    życia, zdrowia, wolności. Więc np. jeśli, któraś z takich osób jest
    chora i bez opieki medycznej, jej stan się najpewniej bedzie pogarszał,
    to jest to MZ zagrożenie bezpośrednie.

    > Dlaczego zaraz "zwycięstwie"? Ale tak, w dyskursie akademickim

    A dlaczego nie? Każdy chce mieć rację i pogonić resztę :)

    > - jak z przepisów prawa wynika stan prawny i dlaczego, a jeżeli wynika
    > inny, niż mi się wydaje (do licha, dopuszczam taką możliwość! Więcej,
    > uważam za całkiem prawdopodobną!), to dlaczego- o jakim przepisie
    > nie wiem/zapomniałem. Podkreślam to w każdym poście, jeśli mimo to
    > ktoś to interpretuje jako "a ja uważam, że tych ludzi nie należy
    > wpuszczać", to ja już nie wiem, jak mam pisać, żeby inni nie widzieli
    > tego, co im się wydaje zamiast tego co napisałem.

    Chodzicie w loopie i się nakręcacie.

    > No wg mnie przepisy mówią nie, jeśli zagrożenie nie jest bezpośrednie.
    > (jedyną furtkę prawną, jaką _ja_ widzę, to uznać je za bezpośrednie).

    No to czym jest według Ciebie to zagrożenie bezpośrednie?

    --
    Marcin