eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny] › Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
  • Data: 2021-09-02 18:42:31
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 2 Sep 2021 18:02:08 +0200, nadir wrote:

    > Kraje, na przykład RFN, wystawiały wizy/zaproszenia, nie stricte do
    > pracy, to były głównie wizy turystyczne.

    wizy, bo nie "zaproszenia". Chyba ze na jakas panstwowa posade.

    > No ale nasi rodacy jak już się
    > tam znaleźli, a wracać do kraju nie zamierzali, to występowali o różne
    > azyle, częściej powoływali się na niemieckie korzenie, po czym dostawali
    > legalną pracę. Wcześniej były jakieś kursy dokształcające i
    > j.niemieckiego dla potrzebujących. Tak kilka osób z rodziny i znajomych
    > w latach 80-tych i wcześniej dostało w RFN obywatelstwo.

    Ale to chyba wlasnie w trybie azylu ... no chyba ze niemieckie
    korzenie bez znajomosci niemieckiego :-)

    > Nie wiem co oni tam mówili, dostawali po prostu wizy, a wcześniej u nas
    > paszporty.

    O paszport to po 81 nie bylo tak latwo.

    > Przez kogo mile widziany? Przez naszych emigrantów czy władze kraju
    > docelowego? Nie znam szczegółów.

    Przez naszych urzednikow na pewno mile widziany.
    Na sluzbowy czy zarobkowy wyjazd dostales, na turystyczny ... a ma pan
    zaproszenie?

    Przez kraje docelowe ... w wielu przypadkach tolerowany, bo to na
    krotko mialo byc.

    Turcy chyba tez.

    J.