eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny] › Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
  • Data: 2021-09-03 00:50:44
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-09-02, Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:

    > Owszem, stan wyższej konieczności to inna sprawa.
    > Należy jednak pamiętać, że:
    >
    > "Sprawa trafiła do sądu, który przypomniał, iż stan wyższej konieczności
    > jest odpowiedzią na kolizję wartości -- pozwala poświęcić jedno dobro
    > chronione prawem dla ratowania innego dobra zagrożonego bezpośrednim
    > niebezpieczeństwem. Bezpośredniość niebezpieczeństwa należy rozumieć
    > dosłownie: jako aktualne, realnie istniejące w danym czasie zagrożenie."
    >
    > Zatem jeśli faktycznie pogranicznik widzi Białorusina popędzającego
    > uchodźcę kałachem do przekroczenia granicy, to tak, powinien uchodźcę
> [...]

    No ale to nie tylko sytuacja bo potencjalnie trup, a właśnie ogólniej co
    się poświęca dla czego. Jeśli nie mogą się cofnąć na Białoruś, są więc
    de facto więzieni, to czy wolność nie jest czasem wyższym dobrem niż
    właśnie ochrona takiej granicy?
    Z tym, że się trochę zgubiłem do czego zmierzasz, bo to, że co do zasady
    granica ma być chroniona i nie należy przez nią wpuszczać to chyba
    wiadomo. Ja tylko chciałem zwrócić uwagę, że nie jest to ochrona
    bezwarunkowa i dlatego przyczepiłem się do Twojego dość kategorycznego
    stwierdzenia.

    --
    Marcin