  • Date: Sun, 04 Mar 2007 18:17:14 +0100
    From: castrol <j...@w...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fotografowanie w marketach
    <es5mp6$lpa$2@inews.gazeta.pl> <n...@z...router>
    <es8jah$mbl$2@inews.gazeta.pl> <c...@z...router>
    <esbcsl$hml$2@inews.gazeta.pl> <p...@o...com>
    <escp6n$auc$2@inews.gazeta.pl> <45e9f901$1@news.home.net.pl>
    <ese2e7$ovf$1@inews.gazeta.pl> <45eaac05$1@news.home.net.pl>
    <esee65$akb$1@inews.gazeta.pl>

    kam napisał(a):

    > nie zgadzam się, zbyt rozszerzasz pojęcie odmowy
    > owszem, każde działanie, które powoduje, że wyrażona chęć zakupu nie
    > może być zrealizowana
    > ale nie inne
    > przepis odnosi się do odmowy, a nie do uniemożliwienia dokonania zakupu

    Ale w sklepie niekoniecznie musimy cos kupic. Mozemy przyjsc tylko i
    wylacznie po to aby zapoznac sie z oferta jaka nam przedstawia dany sklep.

    > właśnie, powie "poproszę chleb"
    > dopóki nie ma oświadczenia kupującego (a przebywanie na terenie
    > samoobsługowym i nawet włożenie do koszyka nie jest takim
    > oświadczeniem), to nie ma mowy o odmowie

    Jak to nie? Wlozenie towaru do koszyka jest de facto przyjeciem oferty
    sklepu.

    > Zresztą nie ma przeszkód by nakazując opuszczenie sklepu nie sprzedać
    > tego, co jest w koszyku jeśli kupujący wyrazi taką wolę.

    Wtedy pelna zgoda.

    > Aby mogło dojść do odmowy wola zakupu musi być skonkretyzowana. Nie
    > wyobrażam sobie odmowy wobec nieokreślonej rzeczy.

    A wyobrazasz sobie to ze sprzedawca odmawia CI mozliwosci zapoznania sie
    z oferta sklepu?

    > Czy ja wiem, dopóki nie podejdziesz do kasy, to nie wyraziłeś woli zakupu.

    Wyraziles wole zakupu wkladajac towar do koszyka. Przed dojsciem do kasy
    mozesz sie jeszcze rozmyslic ale nie moze dojsc np do sytuacji kiedy do
    Ciebie podejscie ekspedientka i zabierze Ci towar z koszyka twierdzac ze
    Ci go nie sprzeda - w koncu biorac towar z polki nie wyraziles jeszcze
    woli zakupu prawda?

    Jacek