  • Data: 2007-03-04 18:38:22
    Temat: Re: Fotografowanie w marketach
    Od: castrol <j...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kam napisał(a):

    > Możemy, na warunkach jakie przewidział dla nas posiadacz tego terenu. A
    > więc bez fotografowania. Jeśli nie chcemy nic kupić, to w ogóle nie ma
    > po co rozważać art.135 kw.

    Ale skad sprzedawca ma wiedziec czy chcemy kupic czy nie? On ten towar
    oferuje kazdemu i od naszej decyzji tylko zalezy czy jego oferte
    przyjmiemy czy nie.

    Wiec skoro odmowi nam sprzedazy, albo towar bedzie przed nami ukrywac to
    popelni wykroczenie, prawda?

    > Dopóki nie podejdziesz z tym do kasy - raczej nie. Ile razy wyjmowałeś
    > coś z koszyka? Jeśli włożenie tam czegoś miałoby być przyjęciem oferty,
    > to powinieneś zapłacić za taką rzecz, bo przez przyjęcie oferty została
    > zawarta umowa sprzedaży, a przez objęcie rzeczy w posiadanie nabyłeś jej
    > własność.

    Owszem, ale decyzja nadal jest po mojej stronie. Ja ta oferte moge
    przyjac, i ja rowniez moge sie rozmyslic, nawet wtedy gdy bede przy
    kasie i gdy towar bedzie juz nabity na kase fiskalna. Sprzedawcy takiego
    prawa ustawodawca nie dal.

    > A widzisz przepis który sankcjonuje taka odmowę? Nawet gdyby przyjąć, że
    > jest to usiłowanie odmowy sprzedaży, to za usiłowanie wykroczenia
    > odpowiada się tylko wtedy, gdy ustawa to przewiduje.

    Tak, Art. 135. Jesli ten towar przede mna ukrywa (czyli nie pozwala
    zapoznac sie z oferta) to nie mam mozliwosci kupienia go.

    > patrz wyżej jakie są konsekwencję takiego myślenia

    To ty popatrz jakie sa konsekwencje Twojego myslenia. Zaraz dojdzie do
    absurdow typu ze i czarnych nie obslugujemy bo takie widzimisie ma
    sprzedawca czy wlasciciel sklepu.

    Jacek