    From: "Adam" <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fałszywe dane w Krajowym Rejestrze Sądowym
    Date: Mon, 16 Jan 2006 00:08:44 +0100

    news:dqef4o$p1j$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > przez
    > przyjęciu
    > być
    >
    > A jaki jest w krs-ie?

    W krs-ie jest dwuosobowy, ale przecież to nie ja osobiście dokonuję zmian w
    krs-ie, nie jestem też gansterem żeby przyłożyć sędziemu lufę pistoletu do
    łba aby dokonał zmian. Ja tak wymagało obowiązujące prawo postąpiłem wedle
    procedury, powiadomiłem sąd o zrzeczeniu się z funkcji członka zarządu i
    przyjęciu tej rezygnacji przez drugiego wspólnika i człona zarządu, czyli
    przekazaniu władzy nad współką drugiemu członkowi zarządu. Pisemne
    potwierdzenia jednej i drugiej strony zostały złożone w sądzie.
    Jeśli minister złoży premierowi dymisję i premier przyjmnie od ministra tą
    dymisję, to mimo tego minister nadal odpowiada za ministerstwo i za to że
    premier nie powołał nowego miistra ?

    > Oczywiście, że nie musiałeś wyznaczać zastępcy, ale pełniłeś funkcję
    > członka zarządu do czasu jego mianowania.

    Przecież złożenie mojej rezygnacji i przyjęcie jej przez wspólnika było
    jednoczesnym mianowaniem go na jedynego członka zarządu spółki. Poza tym w
    pisemnej rezygnacji zaznaczyłem że od tej chwili nie ponoszę żadnej
    odpowiedzialności za działania spółki i wspólnik podpisując to jednocześnie
    przyjął nominację na jedynego członka zarządu spółki.

    > A na jakiej podstawie sąd ma to zmienić? Przecież każdy może się
    > zapoznać z aktami i z łatwością się dowiedzieć jaka jest prawda.

    Czyli sąd nie ma obowiązku akyualizować danych w krs-ie, mimo że te dane
    stały się już nieaktualne ?
    Czyli nie ma żadnego wymogu, aby w krs-ie były aktualne i prawdziwe dane ?
    Niektórzy nie mogą zapoznać się z aktami, bowiem sąd może przesłać
    nieaktualne fałszywe dane na piśmie, tak jak to zrobił do Urzędu Skarbowego.
    A więc sąd może świadomie potwierdzać w pismach nieprawdę ?

    > Ja bym to zrobił już teraz.

    Postąpię tak jak radzisz, ale powiedz poza prokuraturą kogo mam powiadomić,
    skoro obecnie ta sprawa toczy się jednocześnie w dwóch instancjach.
    Postępowanie wyjaśniające przejeła na skutek mojego odwołania Izba Skarbowa
    i w ostatni czwartek otrzymałem powiadomioenie że Izba zwróciła się do
    Urzędu Skarbowego o uzupełnienie dochodzenia o zeznania świadków -
    pracowników ówczwsnej spółki i mojego wspólnika, z zaznaczeniem że mam mieć
    do akt sprawy i możliwość składania wniosków.

    > Na jakiej podstawie sądzisz, że robił to w ramach spółki, a nie
    > jedynie wykorzystując dokumenty spółki w celu samodzielnego działania?

    Na podstawie decyzji prokuratury. Zaraz po tym naszym rozwodzie, chyba za
    radą mojej prawniczki (która chyba twierdziła podobnie jak Ty, ale to już
    tyle lat że dokładnie nie pamiętam) złożyłem zawiadomienie o przestępstwie
    że spółka nie działa legalnie. Prokuratura umorzyła postępowanie motywując
    to tym, że skoro dobrowolnie zrzekłem się funkcji członka zarządu to jest
    równoznaczne z przekazaniem całej władzy współnikowi, a więc skoro tą władzę
    dobrowolnie przekazałem to spółka działa legalnie.
    Niestety.... jako że sprawa została przez Prokuraturę umorzona to akta
    sprawy zostały oddane na makulaturę w 1998 roku, przynajmniej tak twierdzi
    Prokuratura.

    Pozdrawiam
    Adam