  • Data: 2006-01-16 20:58:05
    Temat: Re: Fałszywe dane w Krajowym Rejestrze Sądowym
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:dqgl1i$5r2$1@inews.gazeta.pl...
    > Adam [###t...@g...pl.###] napisał:
    >

    > Trudno mi się tłumaczyć za sąd, ale czy czasem nie chodzi o to, że w
    > umowie spółki było napisane, że zarząd stanowią wspólnicy? Bo to by
    > wyjaśniało poniekąd powiązanie przez sąd zbycia udziałów z byciem w
    > zarządzie. Z tym, że trzeba by było odgrzebać kodeks handlowy, bo to
    > pod rządami tamtej ustawy się działo. nie pamiętam jak to było.

    Oj.... tego dokładnie i ze 100% pewnością to nie wiem, wiesz ponad 15 lat
    temu to trudnowszystko pamiętać. Ale chyba raczej nie było tego typu zapisu,
    bowiem z informacji (fałszywej) przesłane przez sąd US wynika że zarząd
    stanowią ja i wspólnik, bez określenia nawet że jesteśmy udziałowcami tej
    spółki. Zresztą nigdy na coś takiego sąd się nie powoływał.

    > No i zastanawiam się jak w opisanym przez Ciebie przypadku w sposób
    > ważny spółka mogła przyjąć Twoje oświadczenie o rezygnacji, skoro z
    > chwilą rezygnacji pozostał jeden członek zarządu. Jeśli w umowie
    > spółki nie dokonaliście jakiś dodatkowych unormowań, to do ważności
    > przyjęcia było konieczne współdziałanie dwóch członków zarządu (205
    > ksh). Skoro był jeden wakat, to dwóch nie było. Ale w sumie samo
    > oświadczenie mogłeś złożyć na ręce drugiego wspólnika, a jego
    > przyjęcie do ważności nie jest wymagane.

    No tutaj mimo że nie jestem prawnikiem trochę z Tobą popolemizuję.
    Mieliśmy równe udziały, tak że nie było możliwe zrobienie cokolwiek przez
    jednego bez zgody drugiego. Ale uchwała o mojej rezygnacji została zgodnie
    przyjęta przez zarząd dwuosoboby, bo ja z własnej woli złożyłem rezygnację,
    a mój wspólnik tą moją rezygnację przyjął, więc było to zgodnie z art.205
    ksh współdziałanie dwóch członków zarządu i współudziałowców i zarazem
    współdziiałanie całego zarządu i wszystkich współudziałowców spólki. A po
    przyjęciu już złożonej przeze mnie rezygnacji nie mam żadnych prawnych
    kompetencji, aby podejmować jakokielwiek decyzje w spółce.

    Pozdrawiam
    Adam