  • Data: 2006-01-16 21:55:59
    Temat: Re: Fałszywe dane w Krajowym Rejestrze Sądowym
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam [###a...@p...onet.pl.###] napisał:

    > Oj.... tego dokładnie i ze 100% pewnością to nie wiem, wiesz ponad
    15 lat
    > temu to trudnowszystko pamiętać. Ale chyba raczej nie było tego typu
    > zapisu, bowiem z informacji (fałszywej) przesłane przez sąd US
    wynika że
    > zarząd stanowią ja i wspólnik, bez określenia nawet że jesteśmy
    > udziałowcami tej spółki. Zresztą nigdy na coś takiego sąd się nie
    > powoływał.

    Ta informacja wcale nie jest fałszywa. Liczy się to, co w rejestrze.
    US nie jest władny badać, czy zapis rejestru jest właściwy, czy nie.

    > Mieliśmy równe udziały, tak że nie było możliwe zrobienie cokolwiek
    przez
    > jednego bez zgody drugiego. Ale uchwała o mojej rezygnacji została
    zgodnie
    > przyjęta przez zarząd dwuosoboby, bo ja z własnej woli złożyłem
    > rezygnację, a mój wspólnik tą moją rezygnację przyjął, więc było to
    > zgodnie z art.205 ksh współdziałanie dwóch członków zarządu i
    > współudziałowców i zarazem współdziiałanie całego zarządu i
    wszystkich
    > współudziałowców spólki.

    Ty nie mogłeś brać udziału w głosowaniu Ciebie dotyczącym z mocy
    samego prawa. Nie pamiętam jaki to był artykuł w kodeksie handlowym,
    ale na pewno taki był. Głosowanie dotyczyło Ciebie samego przecież.
    Inna sprawa, ze takie głosowanie do niczego nie było potrzebne. Twoje
    jednostronne oświadczenie teoretycznie wystarcza i mogłeś je złożyć na
    ręce drugiego członka zarządu, co powodowało, że było ważne. Rzecz w
    tym, czy czasem umowa spółki w jakiś sposób tego nie blokowała. W
    sądzie powinna być ta umowa zajrzyj tam.

    > A po przyjęciu już złożonej przeze mnie
    > rezygnacji nie mam żadnych prawnych kompetencji, aby podejmować
    > jakiegokielwiek decyzje w spółce.

    Tutaj trzeb aby było zajrzeć do umowy spółki, by to określić.